برگزاری اولین دوره طرح ملی منش استادی در مشهد/اعلام نتایج کنکور ۱۴۰۲

تهران- ایرنا- اجرای اولین دوره طرح ملی «منش استادی در مسیر فرزانگی» با حضور ۱۶۰ نواستاد در دانشگاه فردوسی مشهد، اعلام نتایج کنکور ۱۴۰۲ و واکنش دانشگاه تهران به اظهارات استاد تعلیق‌شده، از اخبار مهم حوزه آموزش عالی هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، دانشگاه‌ها و ستاد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری طی دومین هفته مهر روزهای پرکاری را گذراندند. اولین دوره طرح ملی منش استادی در مسیر فرزانگی ویژه ۱۶۰ نفر از استادان تازه استخدام شده در دانشگاه‌های کشور از شامگاه دوشنبه (دهم مهر) در دانشگاه فردوسی مشهد با حضور قائم مقام وزیر علوم و معاون فرهنگی اجتماعی این وزارتخانه آغاز به کار کرد.

نخبگان جوانی که تازه لباس استادی دانشگاه به تن کرده‌اند، از دانشگاه‌های برتر کشور دور هم جمع شدند تا در شروع این مسیر سخت، از موسپیدکرده‌های آموزش عالی «منش استادی» بیاموزند.

محمد سلیمانی در این مراسم خطاب به نواستادان حاضر در مراسم گفت: استادان پیشکسوت که افتخار این جامعه هستند، توانستند مراتب علمی کشور را برای امروز ارتقا دهند. حالا نوبت شماست که باید در حوزه علم، دانش و پژوهش کشورمان را ارتقا دهید و این موضوع نیز با کمک شما جوانان در کسوت اعضای هیات علمی جدید اتفاق خواهد افتاد.

برگزاری اولین دوره طرح ملی منش استادی در مشهد/اعلام نتایج کنکور ۱۴۰۲

حدود ۲ سال است که با پیشنهاد وزیر علوم بر روی اجرای این طرح کار شده است، طرح منش دنیایی از تجربه است زیرا کلاس داری، فوت و فن خاص خود را دارد و استادان باید بتوانند چند بعدی باشند تا در مسیر خود، دچار انحراف نشوند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز در این مراسم گفت: استاد خواسته یا ناخواسته، روایت خود از زندگی را به دانشجویان منتقل می‌کند لذا آگاه شدن نسبت به این نقش و پربار کردن این نقش و تعالی آن لازم است.

عبدالحسین کلانتری افزود: نواستادانی که به کسوت استادی نایل می‌شوند و سپس در دانشگاه نقش استادی را ایفا می‌کنند، باید در ابتدای خدمت خود با مهارت‌هایی آشنا شوند. استادان باید برای مناسبات بین خود با سایر استادان، ارتباط با دانشجویان و کلاس‌داری مهارت های لازم را بیاموزند.

برگزاری اولین دوره طرح ملی منش استادی در مشهد/اعلام نتایج کنکور ۱۴۰۲

وی ادامه داد: این آموزش ها، در محیطی تعاملی و کارگاهی با حضور اساتید شناخته شده در حوزه‌های مختلف طراحی شده است. ارتباط برقرار کردن این استادان با یکدیگر و شبکه سازی آن در مسیر انتقال تجربه بسیار مهم است و تعامل با یکدیگر را نیز در پی دارد.

برگزاری اولین دوره طرح ملی منش استادی در مشهد/اعلام نتایج کنکور ۱۴۰۲
نمایی از کارگاه‌های نواستادان

گزارشی از نشست افتتاحیه این مراسم را اینجا بخوانید.

اعلام نتایج آزمون سراسری سال ۱۴۰۲

نتایج نهایی کنکور ۱۴۰۲ در ساعات ابتدایی امروز چهاردهم مهر ماه روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفت.

عبدالرسول پورعباس رییس سازمان سنجش آموزش کشور در این مورد توضیح داد: اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی رشته‌های مختلف تحصیلی دوره‌های روزانه،‌ نوبت‌دوم ‌(شبانه)، مراکز آموزشی دانشگاه پیام‌نور، پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی، مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی، رشته‌های تحصیلی مجازی، پردیس و شهریه‌پرداز دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور در رشته‌های تحصیلی با آزمون و پذیرش صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی، همچنین رشته‌های تحصیلی پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ اعلام شده است.

وی افزود: نتایج مربوط به سایر رشته‌های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی به‌جز رشته‌های تحصیلی پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی هم‌زمان از طریق درگاه اطلاع‌رسانی مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی اعلام می‌شود. متقاضیانی که هم در ردیف پذیرفته‌شدگان یکی از دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و هم در ردیف پذیرفته‌شدگان دانشگاه آزاد اسلامی قرار می‌گیرند، توجه داشته باشند که منحصراً می‌توانند در یکی از کدرشته‌محل‌های قبولی ثبت‌نام کنند و به عبارتی مجاز به ثبت‌نام در هر دو محل قبولی نیستند.

به گفته پورعباس،‌ پذیرفته‌شدگان برای اطلاع از نحوه، تاریخ و مدارک لازم برای ثبت‌نام، علاوه بر مدارک مندرج در اطلاعیه منتشر شده در درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور، ضرورت دارد از تاریخ ۱۷ مهر ماه به درگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه یا موسسه آموزش عالی محل قبولی خود مراجعه کنند.

وی درباره زمان انتشار کارنامه علمی داوطلبان نیز، گفت: برای همه متقاضیانی که فرم انتخاب رشته خود را تکمیل کرده‌اند، کارنامه علمی حاوی رتبه داوطلب در هر یک از کدرشته‌محل‌های انتخابی در بین متقاضیان کدرشته‌محل مزبور در سهمیه مربوط و همچنین رتبه آخرین نفر پذیرفته شده در کدرشته‌محل‌های انتخابی تا اولویت رشته محل قبولی، حداکثر تا تاریخ ۲۵ مهر ماه تهیه و در درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان قرار داده خواهد شد.

در آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ کلیه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و چهار رشته دانشگاه آزاد اسلامی تعداد ۴۸۲ هزار و ۵۹۹ داوطلب قبول شده‌اند که از این تعداد ۱۸۹ هزار و ۸۴۰ داوطلب در رشته‌های تحصیلی با آزمون و ۲۹۲ هزار و ۷۵۹ داوطلب در پذیرش صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی پذیرفته شده‌اند که حدود ۶۱ درصد پذیرفته‌شدگان زن و حدود ۳۹ درصد مرد هستند.

سنجش و اعلام ضرایب دروس تحصیلی کنکور سال آینده

موضوع کنکور نیز مانند همیشه خبرساز بود و دبیرخانه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در اطلاعیه‌ای شرایط پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی در سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ را بر اساس مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام کرد.

عناوین و ضرایب دروس، سابقه تحصیلی دیپلم نظام ۳-۳-۶ و دیپلم و پیش‌دانشگاهی نظام سالی واحدی برای پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی در سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ از طریق آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ را در این فایل پی‌دی اف بخوانید.

همچنین سهم نمره کل سابقه تحصیلی پایه دوازدهم نظام ۳-۳-۶ در گروه‌های آزمایشی اصلی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ به میزان ۵۰ درصد با تاثیر قطعی است.

سهم نمره کل سابقه تحصیلی پایه دوازدهم نظام ۳-۳-۶ در گروه‌های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ به میزان ۲۸ درصد با تاثیر قطعی است. همچنین میزان تاثیر سوابق تحصیلی دیپلم نظام سالی واحدی در این گروه‌ها ۲۱ درصد با تاثیر قطعی و میزان تاثیر سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی نظام سالی واحدی ۷ درصد با تاثیر تاثیر قطعی در نمره کل سابقه تحصیلی (در مجموع دیپلم و پیش دانشگاهی ۲۸ درصد) است.

کل اطلاعیه دبیرخانه شورای سنجش و پذیرش دانشجو را نیز اینجا بخوانید.

افزایش تعداد دانشگاه‌های ایران در رتبه‌بندی تایمز از ۶۵ به ۷۳

رییس موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) اعلام کرد: شمار دانشگاه های ایران شرکت کننده در رتبه بندی جهانی تایمز ۲۰۲۴ از ۶۵ به ۷۳ دانشگاه رسید.

احمد فاضل زاده در این خصوص توضیح داد: ۷۳ دانشگاه از دانشگاه های جمهوری اسلامی ایران در رتبه بندی تایمز ۲۰۲۴ حضور دارند.

برگزاری اولین دوره طرح ملی منش استادی در مشهد/اعلام نتایج کنکور ۱۴۰۲

وی اظهار داشت: در سال ۲۰۲۳ تعداد ۶۵ دانشگاه در رتبه بندی تایمز حضور داشتند. این تعداد در سال ۲۰۲۴ به ۷۳ دانشگاه رسیده است. همچنین نام مؤسسه آموزش عالی دانش پژوهان و دانشگاه صنعت نفت نیز در فهرست Reporter این رتبه بندی آورده شده است.

رییس موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام اظهار داشت: در این رتبه بندی دانشگاه صنعتی شریف با قرارگرفتن در بازه رتبه ای ۳۵۰-۳۰۱ به عنوان رتبه اول جمهوری اسلامی ایران معرفی شده است. همچنین، دانشگاه صنعتی امیرکبیر رتبه دوم و دو دانشگاه علم و صنعت ایران و تهران نیز به صورت مشترک رتبه سوم را کسب کردند. تمام این چهار دانشگاه نسبت به سال گذشته، ارتقا رتبه داشته‌اند. بدین ترتیب، بهترین رتبه ایران که در سال گذشته ۴۰۰-۳۵۱ بوده است، با ارتقا یک بازه ای به رتبه ۳۵۰-۳۰۱ رسیده است.

فاضل زاده افزود: دانشگاه هایی که رتبه بندی آنها در بازه یکسان هستند، همگی هم‌رتبه بوده و ترتیب اسامی ذکرشده در این گزارش مطابق با سامانه رتبه بندی تایمز و بر اساس حروف الفبا (به لاتین) است.

برگزاری اولین دوره طرح ملی منش استادی در مشهد/اعلام نتایج کنکور ۱۴۰۲

وزارت علوم طی هفته گذشته یکی از مدیران خود را نیز از دست داد و در غم از دست دادن حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا رضوان‌طلب استاد دانشگاه تهران و رئیس پیشین مرکز جذب وزارت علوم، تحقیقات و فناور نشست.

دکتر رضوان طلب، استاد فقه و حقوق دانشکده الهیات دانشگاه تهران و رییس پیشین مرکز جذب وزارت علوم پس از یک دوره بیماری یکشنبه (نهم مهر) دارفانی را وداع گفت و دوشنبه مراسم تشییع پیکر وی در دانشکده الهیات دانشگاه تهران با حضور معاون امور مجلس رییس جمهوری، جمعی از مسوولان و اساتید، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدحسن ابوترابی فرد امام جمعه موقت نماز جمعه تهران، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، حجت الاسلام والمسلمین سید سعیدرضا عاملی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، محمدرضا مخبر دزفولی رییس فرهنگستان علوم و سید محمد مقیمی رییس دانشگاه تهران برگزار شد.

ریاست مرکز مطالعات بین‌المللی دینی، ریاست کتابخانه و موزه ملی ملک (آستان قدس رضوی)، رایزن سابق فرهنگی سفارت ایران در فرانسه، معاون وزیر علوم و رییس سابق مرکز جذب اعضای هیات علمی، دبیر سابق شورای عالی تقریب مذاهب اسلامی، دبیر سابق هیات مرکزی جذب اعضای هیات علمی، رییس سابق کمیسیون آموزش و پژوهش شورای عالی وکلا و عضو شورای معاونت امور راهبردی و اشراف کلی فرماندهی معظم کل قوا از جمله سوابق مرحوم رضوان طلب است.

توضیحات دانشگاه تهران در مورد تعلیق یک استاد دانشگاه

دانشگاه تهران نیز با انتشار اطلاعیه‌ای در مورد ادعاهای محسن برهانی استاد تعلیق‌شده دانشکده حقوق و علوم سیاسی این دانشگاه در مصاحبه با یکی از رسانه ها توضیحاتی داد و تاکید کرد: تعلیق این استاد ارتباطی به اجرای مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی ندارد.

بر اساس این اطلاعیه تعلیق دکتر محسن برهانی توسط هیات بدوی رسیدگی به تخلفات انتظامی اعضای هیات علمی انجام شده و پرونده قضایی وی نیز توسط دستگاه‌های مسوول متعددی در دادگاه ویژه روحانیت مطرح شده است.

دانشگاه تهران یادآور شد: تعلیق نامبرده وفق مقررات مربوط به تعلیق اعضای هیات علمی (مصوب سال ۱۳۶۴ مجلس شورای اسلامی) انجام شده است. مقررات رسیدگی به تخلفات اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها بر اساس قانون مصوب ۱۳۶۴ که در پی تقدیم لایحه‌ای از سوی دولت وقت به مجلس شورای اسلامی، مورد تصویب قرار گرفت. لذا تعلیق این استاد دانشگاه ارتباطی به اجرای مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی ندارد. آقای برهانی با اشاره به یک مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی که در سال ۱۳۹۳ به تصویب این شورا رسیده، تلاش کرده است این مصوبه را به عنوان یک تصمیم جدید و محدودکننده معرفی کند.

برگزاری اولین دوره طرح ملی منش استادی در مشهد/اعلام نتایج کنکور ۱۴۰۲

ویزای اختصاصی برای پژوهشگران

معاون پژوهشی وزارت علوم نیز هفته گذشته با شرکت در بیستمین اجلاس سالانه و جهانی علم و فناوری در جامعه / STS forum (اول تا سوم اکتبر/ هشتم تا یازدهم مهر) به میزبانی وزیر آموزش، فرهنگ، ورزش و علوم و فناوری (MEXT) ژاپن ضمن دیدار با مقامات مختلف حاضر در این نشست، در جلسه سخنرانی خود در مورد راهکارهای بهبود دیپلماسی علمی گفت: یکی از راه‌حل‌ها می‌تواند ایجاد خدمات اختصاصی ویزا برای پژوهشگران و متخصصان با توجه به صلاحیت‌های آنها باشد.

پیمان صالحی در این نشست که با تمرکز ویژه بر موضوع «علم باز و چرخش نخبگان» برگزار شد، ضمن اشاره به سرمایه‌گذاری‌های ایران در علم و فناوری گفت: در چند دهه گذشته، سرمایه گذاری‌های قابل توجهی در علم و فناوری انجام شده که نتیجه آن قابل توجه بوده است. در حال حاضر ایران از نظر دستاوردهای علمی، رتبه اول در غرب آسیا و رتبه پانزدهم در دنیا را دارد.

وی با تاکید بر نقش زنان در پیشرفت‌های کشور، اظهار داشت: نقش کلیدی زنان و دختران با تحصیلات عالی در این پیشرفت غیرقابل انکار بوده است. در حال حاضر، ایران دارای بیش از سه میلیون دانشجو است که حدود ۵۰ درصد از آنها را زنان تشکیل می‌دهند. همچنین تقریباً ۳۰ درصد از اعضای هیات علمی ما، دانش‌پژوهان زن هستند.

معاون پژوهشی وزیر علوم در مورد راهکارهای بهبود دیپلماسی علمی گفت: یکی از راه‌حل‌ها می‌تواند ایجاد خدمات اختصاصی ویزا برای پژوهشگران و متخصصان با توجه صلاحیت‌های آنها باشد. در این زمینه، درنظرگرفتن دیدگاه‌هایی که نتایج تحقیقات و اقدامات را در مقیاسی جهانی برای تقویت استعدادهای بین‌المللی به اشتراک می‌گذارد، مهم است.

صالحی اظهار داشت: تاکید بر شفافیت، همکاری و دسترسی آزاد در انتشار تحقیقات و اجرای سیاست‌هایی که نهضت استعدادها را تسهیل می‌کند و از این طریق می‌توان به اتحاد جهانی و رشد اشتراک‌گذاری دانش کمک کرد.

وی در حاشیه این نشست با همتایان خود از کشورهای مختلف از جمله کشورهای سوئیس و قطر نیز دیدار کرد.

تایید انتخاب ۱۲ رییس دانشگاه‌ و پژوهشگاه‌ کشور

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز از تایید انتخاب هشت نفر از روسای دانشگاه‌های کشور و همچنین روسای پژوهشگاه‌های حوزه و دانشگاه، تربیت بدنی و علوم ورزشی، زابل و مرکز آموزش عالی لار خبر داد.

پنجاه و نهمین جلسه کمیته انتخاب روسای دانشگاه‌های کشور، به ریاست حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه و با حضور محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و محمدرضا مخبر دزفولی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، در محل دبیرخانه این شورا فرهنگی برگزار شد.

خسروپناه در حاشیه جلسه تایید صلاحیت روسای دانشگاه‌های کشور، در خصوص مصوبات این جلسه اظهار داشت: در جلسه امروز کمیته، ۱۲ رییس دانشگاه‌ و پژوهشگاه‌ کشور انتخاب شدند.

وی ادامه داد: بر اساس رأی اعضای کمیته، امیررضا شاهانی برای ریاست دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی، حسین مرادی برای ریاست دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری، عبدالرسول زارعی برای ریاست دانشگاه فسا، امیر رجایی برای ریاست دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار، سجاد پاکزاد برای ریاست دانشگاه هنر اسلامی تبریز، حجت الله جعفریان برای ریاست دانشگاه گنبد کاووس، جواد شاهین‌فر برای ریاست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی، سید مهدی هاشمی باجگانی برای ریاست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی شهید صدوقی یزد، انتخاب شدند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: همچنین در این جلسه زهرا سلمان برای ریاست پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی، بابک نصرتی برای ریاست پژوهشگاه زابل، محمدباقر سعیدی روشن برای ریاست پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و عبدالکریم افروزه برای ریاست مرکز آموزش عالی لار برگزیده شدند.

برگزاری اولین دوره طرح ملی منش استادی در مشهد/اعلام نتایج کنکور ۱۴۰۲

دانشگاه آزاد تربیت ۱۰ درصد از پزشکان کشور را برعهده دارد

رییس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این دانشگاه با وجود فقدان برخورداری از موهبت‌های دولتی، تربیت ۱۰ درصد از پزشکان کشور را برعهده دارد.

محمدمهدی طهرانچی در مراسم قدردانی از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی برگزیده پانزدهمین المپیاد دانشجویی علوم پزشکی کشور، ضمن تبریک هفته وحدت و ولادت باسعادت حضرت محمد (ص) افزود: ۱۰ درصد از مدال‌های المپیاد علوم پزشکی کشور توسط دانشجویان این دانشگاه کسب شده است.

وی تصریح کرد: دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای تهران، قشم، تبریز، نجف‌آباد و خوراسگان توانستند در میان برترین‌های کشور و با نگاهی خلاقانه، تیمی، مشارکت‌پذیر، حل مسئله‌ای و همگرایی در علوم، درخشش خوبی داشته باشند. دانشجویان این دانشگاه در حوزه‌هایی از جمله کارآفرینی و کسب‌وکارهای فناورانه، آموزش پزشکی، همگرایی علوم پایه و مدیریت نظام آموزش و سلامت موفق به کسب مدال شده اند.

طهرانچی ادامه داد: مهم ترین امری که دانشگاه را به دانشگاهی سرآمد تبدیل می‌کند، دانشجوی خلاق، باانگیزه و برتر است. البته دو رکن هیأت علمی و تجهیزات نیز بسیار مهم است، اما اگر در کنار این دو رکن، دانشجوی خلاق و تلاشگر نداشته باشیم، موفقیتی حاصل نخواهد شد.

وی تصریح کرد: امروز شاهدیم که این دانشجویان خلاق در نگاه نقادانه به نظام پزشکی، نگاه سنت‌شکنانه به آموزش پزشکی و نظام سلامت و نگاه جامع‌نگر موفق بوده‌اند و توانسته‌اند در المپیاد علوم پزشکی کشور و در میان دانشجویان علوم پزشکی کل کشور بدرخشند. ما به این حضور و این موفقیت افتخار کرده و قدر آنها را می‌دانیم.

برگزاری اولین دوره طرح ملی منش استادی در مشهد/اعلام نتایج کنکور ۱۴۰۲

همکاری آموزشی و پژوهشی دانشگاه‌های امیرکبیر و واسط عراق

سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر از آمادگی این دانشگاه برای همکاری با دانشگاه واسط عراق در بخش‌های آموزشی، اجرای طرح‌های کلان پژوهشی، انجام تحقیقات مشترک به صورت فرصت مطالعاتی و اجرای پروژه های فناورانه خبر داد.

مازین الحسنی رییس دانشگاه واسط عراق و علی ناصر هیلو رییس دانشکده مهندسی این دانشگاه و هیات همراه از این دانشگاه بازدید کردند.

علیرضا رهایی سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر در بازدید هیات عراقی از این دانشگاه به زمینه های همکاری با دانشگاه های عراق اشاره کرد و گفت: وجه تمایز این دانشگاه با سایر دانشگاه ها زمینه های تخصصی آن است؛ دانشکده هایی در زمینه هوافضا، نفت، نساجی، پلیمر، مهندسی دریا داریم که به صورت تخصصی فعالیت می کنند. فعالیت های تخصصی در دانشگاه این امکان را به ما می دهد که مطالعات خیلی گسترده، عمیق و تخصصی داشته باشیم.

برگزاری اولین دوره طرح ملی منش استادی در مشهد/اعلام نتایج کنکور ۱۴۰۲

همکاری دانشگاه شریف با آکادمی ریاست جمهوری روسیه

پالینا نیمرونچنکو، معاون و عمرو الدیب، رییس امور خاورمیانه آکادمی ریاست جمهوری روسیه ضمن بازدید از دانشگاه صنعتی شریف با رسول جلیلی رییس این دانشگاه درباره همکاری مشترک با این آکادمی گفت‌وگو کردند.

پالینا نیمرونچنکو و عمرو الدیب طی جلسه‌ای که با حضور رییس و برخی مدیران دانشگاه و اعضای اندیشکده حکمرانی شریف برگزار شد، با فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی و جایگاه بین‌المللی دانشگاه صنعتی شریف آشنا شدند.

همچنین در این جلسه زمینه‌های همکاری مشترک دانشگاه شریف با آکادمی ریاست جمهوری روسیه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

برگزاری اولین دوره طرح ملی منش استادی در مشهد/اعلام نتایج کنکور ۱۴۰۲

برگزاری کنفرانسی در مورد فارابی

کنفرانس علمی و کاربردی انسان خیرخواه در میراث فارابی، جامعه خیرخواه و اخلاق امروز با مشارکت ایران و قزاقستان در آلماتی پایتخت این کشور برگزار می‌شود.

پژوهشگاه مطالعات فرهنگی، اجتماعی و تمدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این باره اعلام کرد: کنفرانس علمی و کاربردی انسان خیرخواه در میراث فارابی، جامعه خیرخواه و اخلاق امروز پنجم آبان ماه ۱۴۰۲ (۲۴ اکتبر ۲۰۲۳) در آلماتی قزاقستان برپا می‌شود.

در این کنفرانس که با مشارکت پژوهشگاه مطالعات فرهنگی، اجتماعی و تمدنی وزارت علوم و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی جمهوری اسلامی اسلامی ایران و دانشگاه ملی فارابی قزاقستان برگزار می‌شود، ۶ نفر از فارابی شناسان ایرانی مقالات خود را ارائه می دهند.

بر اساس این گزارش، این کنفرانس اولین اقدام کمیته مشترک فارابی شناسی ایران و قزاقستان بعد از توصیه رهبر معظم انقلاب اسلامی به رییس جمهور قزاقستان در تاریخ ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ در خصوص ایجاد کمیته مشترک فارابی شناسی توسط دو کشور است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha