۱۲ مهر ۱۴۰۲، ۱۴:۰۸
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85247325
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وحدت عامل پیشرفت جامعه است

رشت - ایرنا - مشاور امور روحانیت در دفتر مقام معظم رهبری گفت: در سایه وحدت می‌توان با آسایش و آرامش در کنار هم زندگی کرد و به پیشرفت دست یافت.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام اسماعیل پوررضا روز چهارشنبه در همایش بزرگ هفته وحدت در رضوانشهر گیلان با بیان اینکه آمریکایی‌ها نگران فروپاشی خود هستند و نگرانند که دانشمندان آنان به سراغ اسلام ایرانی بروند،اظهار داشت: جهان غرب و استکبار جهانی قصد گسترش جنگ بین مسلمانان را داشته و دارند و به همین دلیل فرقه‌هایی همچون داعش را به وجود آوردند.

وی افزود: آنان با این کار خود قصد داشتند که نسل جوان را از اسلام دور کنند و به جوانان بگویند که دین و هیچ یک از مذاهب اسلام را قبول ندارند و دین را کنار بگذارند؛ اما توصیه دین اسلام و پیامبر اکرم (ص) بر وحدت بین مسلمانان جهان است.

وی ادامه داد: شاهد بودیم که چگونه جهان غرب داعش را در دامن اسلام گذاشت و هزاران جوانی که می توانستند برای اسلام خدمت کنند را نابود کردند، وحدت و انسانیت را شکستند و جنایات بزرگی را مرتکب شدند و برای آنها مذاهب و ادیان تفاوتی نداشت.

این استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: اسلام به وحدت سفارش دارد و پیامبر گرامی(ص) نیز به این امر تاکید داشتند و فرمودند که مسلمانان باید اخلاق مدار و زندگی انسانی داشته باشند؛ امروز نیز اندیشمندان جهان غرب معتقدند که باید اخلاق به زندگی انسانها بازگردد و حتی در اقتصاد نیز باید اخلاق داشت.

حجت الاسلام پوررضا به وحدت ستودنی بین شیعه و سنی در ایران به خصوص در گیلان اشاره و بیان کرد: ما در سایه وحدت می‌توانیم با آسایش و آرامش در کنار هم زندگی کنیم و گرچه اختلاف نظر است اما کسانی که خدواند را قبول دارند و با قرآن آشنا هستند به تاکید دین مبین اسلام مبنی برحفظ وحدت معتقدند.

وی خاطرنشان کرد: پیامبر گرامی اسلام(ص) نیز فرمودند که مومنان برادر یکدیگرند و تفاوتی بین آنان نیست و وحدت را دربین امت اسلامی ایجاد کردند و ما نیز همین اعتقاد را داریم که با وحدت می‌توان در کنار هم زندگی و پیشرفت کرد.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha