۲۲ تیم امدادرسانی هلال احمر اردبیل به سیل‌زدگان استان کمک می‌کنند

اردبیل - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل از تداوم امدادرسانی به سیل‌زدگان شهرستان‌های این استان خبر داد و گفت: ۲۲ تیم امدادرسان با استعداد ۷۴ نفر به یاری سیلزدگان استان شتافته‌اند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان اردبیل، حمید قویدل روز پنجشنبه با اعلام این خبر اظهار کرد: به دلیل بارش‌های ۲ روز گذشته در مناطق مختلف استان اردبیل برخی از منازل مسکونی در شهرستان‌های پارس‌آباد، اردبیل و بیله‌سوار دچار آبگرفتگی شده است.

وی با بیان اینکه در این حادثه تاکنون به ۲۲۴ نفر حادثه‌دیده امدادرسانی شده است، افزود: بارش‌های رگباری، سیل و آبگرفتگی در مسیل‌ها و معابر این شهرستان‌ها را درگیر کرده و از ساعات اولیه نجاتگران این جمعیت در حال ارائه خدمات در این مناطق حضور دارند.

این مقام مسئول بیان کرد: از ساعات اولیه ۲۲ تیم سیلاب، تغذیه و اسکان اضطراری متشکل از ۷۲ نفر نیروی عملیاتی با بکارگیری هفت دستگاه خودرو امدادی به یاری هموطنان حادثه دیده شتافته‌اند.

قویدل گفت: در این حادثه تیم‌های عملیاتی با استفاده از هفت دستگاه موتور پمپ لجن‌کش اقدام به تخلیه آب ۴۶ باب منزل مسکونی و یک مدرسه کرده‌اند.

وی افزود: در شهرستان پارس‌آباد سیل باعث تخریب یک باب منزل مسکونی شده بود که نجاتگران این جمعیت آواربرداری کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر ادامه داد: همچنین در این حادثه در شهرستان پارس‌آباد ۱۰ دانش‌آموز با کمک عوامل امدادی به منطقه امن منتقل شدند.

وی افزود: در بین حادثه‌دیدگان سیل و آبگرفتگی شهرستان اردبیل نیز پتو، موکت، شعله والور، ست ظروف، و اقلام خوراکی و لباس توزیع شده است.

قویدل از هموطنان خواست در صورت وقوع حوادث در هر ساعت از شبانه‌روز برای دریافت خدمات امدادی با شماره ۱۱۲ ندای امداد و نجات تماس بگیرند.

استان اردبیل از جمله ۱۰ استان کشور در زمینه فراوانی وقوع حوادث طبیعی به شمار می‌رود و هر از گاهی بروز حادثه‌هایی مانند زمین لرزه ، رانش زمین ، سیل ، خشکسالی ، صاعقه ، طوفان ، سرمازدگی ، برف سنگین ، سرما و یخبندان شدید خسارت و تلفاتی برجای می‌گذارد.

این استان ۵۰ هزار امدادگر آموزش‌دیده برای بکارگیری در حوادث احتمالی غیرمترقبه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha