۲۹ خرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۴۳
کد خبرنگار: 1007
کد خبر: 85144881
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سیل و آبگرفتگی روستاهای شهرستان بیله‌سوار مغان را درگیر کرد

اردبیل - ایرنا - سیل و آبگرفتگی برای چندمین بار متوالی معابر و منازل مسکونی برخی روستاهای شهرستان بیله‌سوار را درگیر کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: طبق گزارش مردمی با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات اضطراری معاونت امداد و نجات استان مبنی بر سیل و آبگرفتگی معابر و منازل مسکونی روستای اجاق قشلاقی و دربرگیری کامل روستا و خسارت شدید، نیروهای امدادی در منطقه حاضر شده و به امدادرسانی پرداختند.

حمید قویدل اظهار کرد: بارش‌های رگباری بهاره و سیل و آبگرفتگی در مسیل‌ها و معابر این شهرستان را درگیر کرده و از ساعات اولیه نجاتگران این جمعیت در حال ارائه خدمات در این منطقه هستند.

وی بیان کرد: از ساعات اولیه ۲ تیم سیلاب از شعبه شهرستان بیله‌سوار متشکل از ۱۷ نفر نیروی عملیاتی با بکارگیری ۲ دستگاه خودرو امدادی و ۲ دستگاه موتور پمپ و لجن‌کش به یاری هموطنان حادثه‌دیده شتافتند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: در این حادثه تیم‌های عملیاتی اقدام به تخلیه آب از تعدادی از واحدهای مسکونی کردند و در حال ارزیابی منطقه جهت توزیع اقلام به خانوارهای حادثه‌دیده نیز هستند.

قویدل خاطرنشان کرد: در پی بارش شدید باران و جاری شدن سیل از اواخر اردیبهشت ماه تاکنون، نجاتگران این جمعیت از ساعات اولیه در شهرستان گرمی حضور داشته و به یاری حادثه‌دیدگان و همنوعان خود شتافتند.

وی با بیان اینکه در این مدت امدادگران جمعیت هلال احمر استان در مجموع به چهار هزار و ۹۹۵ نفر گرفتار در سیل و آبگرفتگی شهرستان گرمی امدادرسانی کردند، اظهار کرد: نجاتگران این جمعیت همچنین پیکر هفت فوتی و ۲ مصدوم را نیز به مراکز درمانی انتقال دادند.

وی بیان کرد: در این ایام ۱۶۲ نجاتگر در قالب ۳۸ تیم عملیاتی با استفاده از ۱۴ دستگاه خودرو امدادی و ۲ قلاده سگ در شهرستان گرمی‌ به یاری آسیب‌دیدگان سیل شتافتند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل اضافه کرد: همچنین در این مدت نجاتگران جمعیت هلال احمر استان با استفاده از هفت موتور پمپ لجن‌کش منازل مسکونی سیل‌زدگان را تخلیه کردند.

قویدل با اشاره به اقلام توزیعی در این حوادث، ادامه داد: ۶ هزار و ۵۹۴ بطری آب معدنی، ۱۰ تخته موکت، چهار عدد کلمن آب، چهار شعله والور، چهار شعله فانوس، پنج ست ظروف غذا، ۳۳ کیلوگرم نایلون پوششی و چهار دستگاه چادر امدادی در بین حادثه‌دیدگان توزیع شد.

وی گفت: امدادگران هلال احمر در تمامی ساعات شبانه‌روز آماده ارائه خدمت به مردم هستند و آنها می‌توانند در صورت بروز هر گونه حادثه با شماره اضطراری ۱۱۲ ندای امداد تماس بگیرند.

به گزارش ایرنا، استان اردبیل جزو ۱۰ استان کشور در زمینه فراوانی وقوع حوادث طبیعی به شمار می‌رود و هر از گاهی بروز حادثه‌هایی مانند زمین لرزه ، رانش زمین ، سیل ، خشکسالی ، صاعقه ، طوفان ، سرمازدگی ، برف سنگین ، سرما و یخبندان شدید خسارت و تلفاتی برجای می‌گذارد.

این استان ۵۰ هزار امدادگر آموزش‌دیده برای بکارگیری در حوادث احتمالی غیرمترقبه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha