خدمات جمعیت هلال احمر استان اردبیل در سیل اخیر گویا و شفاف است

اردبیل - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: خدمات جمعیت هلال احمر این استان در حوادث سیل اخیر گویا و شفاف بوده و این جمعیت تمام تلاش خود را بکار برده تا بخشی از آلام مردم آسیب‌دیده را تسکین دهد.

حمید قویدل در مصاحبه با ایرنا با اشاره به خدمات جمعیت هلال احمر استان اردبیل به سیل‌زدگان در سه ماه اول سال جاری گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، اغلب شهرستان‌های اردبیل به دلیل شرایط جوی درگیر سیل شدند و امدادگران جمعیت هلال احمر طی این مدت تمام تلاش خود را به کار بردند تا بخشی از آلام مردم آسیب‌دیده این مناطق را تسکین دهند.

وی اضافه کرد: در این حوادث جمعیت هلال احمر استان اردبیل با ۲۱۳ تیم عملیاتی متشکل از ۸۱۹ نفر/ روز نجاتگر و با استفاده از ۱۱۵ دستگاه خودرو امدادی به مردم و آسیب‌دیدگان امدادرسانی کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل اضافه کرد: در این مدت نجاتگران با استفاده از ۸۴ موتور پمپ لجن‌کش ۱۴۲ باب منازل مسکونی سیل‌زدگان را تخلیه کردند.

قویدل خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون در حوادث سیل به ۵۷ هزار و ۱۵۱ حادثه دیده امدادرسانی شده و برای ۶۰۱ نفر اسکان اضطراری فراهم شد و ۴۰ دانش‌آموز هم در مسیر گرمی - بیله‌سوار از سیلاب رهاسازی شدند.

وی افزود: از ۹ مصدوم حادثه چهار نفر توسط جمعیت هلال احمر به مرکز درمانی انتقال داده شده و سه نفر دیگر هم به صورت سرپایی درمان شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل اضافه کرد: علاوه بر این هفت فوتی مفقود شده در حوادث سیل با تلاش شبانه‌روزی نجاتگران جمعیت هلال احمر استان پیدا شدند.

وی ادامه داد: در این مدت ۲۷۲ بسته غذایی ۷۲ ساعته، ۱۰۵ دستگاه چادر امدادی، ۳۱۶ کیلوگرم نایلون پوششی، ۳۳۰ هزار بطری آب معدنی، ۹۳۱۱ تخته موکت، ۸۵۸ تخته پتو، ۱۷۲ قوطی کنسروجات، ۱۴۹ گالن آب ۲۰ لیتری و سایر اقلام ضروری بین سیل‌زدگان توزیع شد.

قویدل یادآورشد: هم استانی‌ها می‌توانند در هر ساعت از شبانه‌روز برای دریافت خدمات امدادی با شماره ۱۱۲ ندای امداد و نجات تماس بگیرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha