۳۱ کلینیک دامپزشکی در استان یزد فعالیت دارد

۱۴ مهر ۱۴۰۲، ۸:۴۱
کد خبر: 85249035
۳۱ کلینیک دامپزشکی در استان یزد فعالیت دارد

یزد -ایرنا -رئیس نظام دامپزشکی استان یزد گفت: ۳۱ کلینیک دامپزشکی تمام وقت در استان یزد فعالیت دارد .

"کاظم نجفی" روز جمعه به مناسبت ۱۴ مهرماه روز دامپزشکی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: ۳۱ کلینیک و ۲ آزمایشگاه تمام وقت در استان یزد فعالیت دارد همچنین ۲ بیمارستان دامپزشکی و یکی از مجهزترین و به روز ترین آزمایشگاههای دامپزشکی نیز در استان یزد خدمت رسانی می کند.

وی ادامه داد: خدمات دامپزشکی بسیار گسترده است و سختی کار این رشته نیز بسیار زیاد است و البته دامپزشکی در امنیت غذایی و تامین بهداشت و سلامت غذایی نقش بزرگی دارد چون بواسطه بیماری های مشترکی که بین دام و انسان وجود دارد می توان با پیشگیری از خسارت های بعدی جلوگیری کرد.

رئیس نظام دامپزشکی استان یزد گفت:همیشه پیشگیری از درمان بهتر و ارزان تر بوده است و نظارت مستمر نیز باعث جلوگیری از بیماری ها و انتقال آن به انسان می شود و لذا به واکسیناسیون به عنوان یکی از مهم ترین بخش های پیشگیری از بیماری در استان یزد اهتمام ویژه ای صورت گرفته است .

۳۱ کلینیک دامپزشکی در استان یزد فعالیت دارد

نجفی ادامه داد:در استان یزد ۱۴ مرکز مستقل مایه کوبی خدمت رسانی می کند و ۴۶ داروخانه دامپزشکی نیز فعالیت دارد که ابرکوه ۵ ، اردکان ۴ ، اشکذر ۲ ، بافق و بهاباد ۱ ، خاتم ۳ ، مهریزو میبد ۴ ، مروست ۲ و بقیه این تعداد نیز در شهرستان یزد فعالیت دارد.

وی افزود: همچنین در زمینه صدور جواز و پروانه مرتبط با دامپزشکی نیز در سال گذشته ۶۲۱ فقره جواز موافقت ، ۴۳۲ پروانه بهداشتی ، ۳۶۱ فقره جواز تاسیس در مناطق شهری صادر شده و در مناطق روستایی استان نیز جمعا ۱۴۲۰ فقره پروانه تاسیس و بهداشتی صادر شده است که ابرکوه با ۴۲۰ پروانه بیشترین تعداد را داشته و بافق با ۱۴۰ فقره پرواه کمترین میزان صدور همچنین ابرکوه و اردکان و تفت در زمینه تعداد پروانه روستایی و صنعتی بیشترین تعداد را دارا هستند.

رئیس نظام دامپزشکی استان یزد گفت:در این استان بیشترین تعداد حیوانات خانگی نیز مربوط به پرندگان زینتی است که برای درمان مراجعه دارند و عروس هلندی و قناری بیشترین تعداد است همچنین در زمینه فروش حیوانات در فضای مجازی نیز هیچگونه مجوزی در این زمینه صادر نشده و در صورت اطلاع با این واحدهای غیر مجاز مطابق مقررات برخورد می شود.

۳۱ کلینیک دامپزشکی در استان یزد فعالیت دارد

نجفی اظهار داشت: در حال حاضر تعداد اعضای نظام دامپزشکی استان یزد نیز ۵۴۰ نفر است که ۵ دکتر تخصصی مشخصات خود را ثبت کرده اند و ۲۵۷ نفر نیز پزشک عمومی دامپزشکی هستند و مابقی سایر رده های کارشناسی و کارشناسی ارشد و کاردانی دامپزشکی هستند همچنین بیش از نیمی از اعضای نظام دامپزشکی استان یزد خانم ها هستند .

از ۱۴ تا ۲۰ مهرماه به عنوان هفته دامپزشکی نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha