عملیات اجرایی ساخت درمانگاه تخصصی کنگاور آغاز شد

کرمانشاه - ایرنا - عملیات اجرایی ساخت درمانگاه تخصصی شهید چمران کنگاور با اعتباری بیش از ۴۰۰میلیارد ریال با حضور مسئولان استانی و شهرستانی آغاز شد.

به گزارش روز شنبه ایرنا، معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه در این آیین که نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، معاون بهداشتی دانشگاه، امام جمعه کنگاور و مسئولان شهرستانی حضور داشتند، اظهار کرد: سال گذشته بازدیدی با حضور ریاست دانشگاه علوم پزشکی و نماینده مردم شهرستان های کنگاور، صحنه و هرسین در مجلس شورای اسلامی از درمانگاه بیمارستان شهرستان کنگاور انجام شد.

«صادق کریمی» با تاکید بر اینکه این درمانگاه در شان و جایگاه مردم شهرستان کنگاور نبود، تصریح کرد: با پیگیری های صورت گرفته توسط رییس دانشگاه علوم پزشکی و نماینده مردم شهرستان و جلساتی که با حضور ایشان با دکتر رحیمی معاون توسعه وزارت بهداشت در خصوص وضعیت کلینیک صورت گرفت، ، ۴۰ میلیارد ریال اعتبار جهت ساخت این پروژه و ارائه خدمات درمانی لازم به مردم شهرستان اختصاص یافت.

وی کلینیک تخصصی بیمارستان شهید چمران کنگاور را یکی از پروژه های بسیار مهم دانشگاه علوم پزشکی عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: شهرستان کنگاور از آنجایی که فاقد درمانگاه ویژه بود با تلاش های زیاد مجوز ساخت درمانگاه در این شهرستان اخذ شد.

کریمی ابراز امیدواری کرد که با پیگیری های صورت گرفته در سال آینده این پروژه به بهره برداری برسد و مردم شهرستان کنگاور از خدمات این کلینیک بهره مند شوند.

درمانگاه تامین اجتماعی کنگاور و هرسین به زودی آغاز به کار می‌کنند
نماینده مردم کنگاور، صحنه و هرسین در مجلس شورای اسلامی هم در این آیین کلنگ‌زنی ابراز امیدواری کرد که با توجه و پیگیری مسئولان دانشگاه علوم پزشکی اقدامات بسیار خوبی در حوزه بهداشت و درمان این شهرستان انجام خواهد شد.

«علی‌رضایی» در ادامه با اشاره به تلاش‌ها و پیگیری‌های زیاد جهت اخذ مجوز درمانگاه تامین اجتماعی برای سه شهرستان شرق استان کرمانشاه، افزود: درمانگاه تامین اجتماعی شهرستان صحنه خدمت‌رسانی به بیماران را آغاز کرده و درمانگاه‌های کنگاور و هرسین نیز تا پایان ماه جاری فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

وی همچنین به اختصاص ۱۰ میلیارد ریال جهت تکمیل ساخت ۲ سد آناهیتا کنگاور و قشلاق صحنه و ۵۰۰ میلیارد ریال جهت ساخت ۲ زیرگذر سلطان‌آباد در کنگاور و درکه در صحنه اشاره کرد.

همراهی و همدلی مسئولان حلقه گمشده توسعه استان کرمانشاه
امام جمعه کنگاور هم در این آیین گفت: دکتر محمدی رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و همکارانش در شبکه بهداشت و درمان کنگاور اقدامات بسیار خوبی در جهت ارائه خدمات مطلوب و شایسته به مردم شهرستان انجام داده اند.

آیت‌الله «سید رضا حسینی» افزود: ان‌شاء‌الله با راه اندازی کلینیک ویژه بیمارستان شهید چمران کنگاور بسیاری از مشکلات مردم شهرستان در حوزه درمان مرتفع خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه تمام مسئولان استان باید با همکاری و همدلی در راستای پیشرفت همه جانبه استان تلاش کنند، خاطرنشان ساخت: مسئولان در رسیدن به اهداف عالی نظام و انقلاب که خدمت به مردم کشور عزیز مان ایران است همواره با یکدیگر همدل و همراه باشند.

۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای شبکه بهداشت کنگاور جذب شد

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگاور هم گفت: با وجود مشکلات ولی اقدامات بسیار خوبی در شهرستان در حال انجام است و سال گذشته ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار به حوزه بهداشت و درمان شهرستان اختصاص یافت.

«ادریس خالدی» افزود: ساخت مرکز خدمات جامع سلامت روستایی قارلق و پنج خانه بهداشت در سال گذشته با پیگیری رییس دانشگاه و معاونین توسعه مدیریت و منابع و بهداشتی دانشگاه از مهمترین اقدامات صورت گرفته است.

او ادامه داد: بی شک ساخت درمانگاه تخصصی که از مطالبات مردم شهرستان کنگاور است اقدامی مهم در راستای ارتقا بهداشت و سلامت شهرستان محسوب می شود.

درمانگاه تخصصی بیمارستان شهید چمران در محل اورژانس قدیم کنگاور ساخته خواهد شد.

بیمارستان شهید چمران کنگاور قدمتی ۵۰ ساله دارد و همواره ساخت بیمارستان دوم از مهمترین مطالبات مردم است.

شهرستان کنگاور در ۹۰ کیلومتری شرق کرمانشاه قرار گرفته و بیش از ۸۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha