تماشای ورزش و حس خوب مفید بودن

تهران - ایرنا - تحقیقات جدید نشان داده است که حضور در رویدادهای ورزشی زنده به عنوان یک تماشاگر باعث بهبود سطح رفاه و کاهش احساس تنهایی می‌شود. این مطالعه علمی در مقیاس بزرگ شامل داده‌های ۷۲۰۹ بزرگسال ۱۶ تا ۸۵ ساله بوده است.

به گزارش گروه علم و آموش ایرنا، تحقیقات علمی جدید نشان داده است که حضور در رویدادهای ورزشی زنده سطح رفاه را بهبود می‌بخشد و احساس تنهایی را کاهش می‌دهد.

این تحقیق که در مجله Frontiers in Public Health منتشر شده است، اولین مطالعه در مقیاس بزرگ است که مزایای حضور در هر نوع رویداد ورزشی زنده را بررسی می‌کند. در این مطالعه که توسط دانشگاهیان دانشکده روانشناسی و علوم ورزشی دانشگاه آنگلیا راسکین انجام شد، از داده‌های ۷۲۰۹ بزرگسال ۱۶ تا ۸۵ ساله ساکن انگلستان استفاده کرد.

طبق این تحقیق حضور در رویدادهای ورزشی زنده منجر به نمرات بالاتری از دو معیار اصلی سلامت ذهنی - رضایت از زندگی و حس ارزشمند بودن زندگی - و همچنین سطوح پایین‌تر تنهایی می‌شود.

این نتایج قابل توجه است زیرا مطالعات قبلی نشان داده بود که نمرات بالاتر رضایت از زندگی به فاکتورهای دیگری مرتبط است.

تماشای ورزش و حس خوب مفید بودن

مطالعه جدید همچنین نشان داد که حضور در رویدادهای ورزشی زنده منجر به افزایش احساس مردم مبنی بر اینکه «زندگی ارزشمند است» می‌شود و اندازه این افزایش حس خوب با افزایش اشتغال که حس خیلی خوبی را به افراد منتقل می‌کند هم قابل مقایسه است.

در حال حاضر ورزشکردن توسط خیلی از افراد و گروه‌ها توصیه و ترویج می‌شود اما محققان بر این باورند که تماشای رویدادهای ورزشی زنده می‌تواند ابزار بهداشت عمومی در دسترس و مؤثری برای بهبود رفاه و کاهش تنهایی باشد.

نکته قابل توجه درباره این تحقیق آن است که تحقیقات قبلی بر روی ورزش‌های خاص یا نمونه‌های کوچک جمعیت، مانند دانشجویان کالج در ایالات متحده متمرکز شده بود و این اولین مطالعه برای بررسی مزایای حضور در هر رویداد ورزشی در میان جمعیت بزرگسال و مقیاس بزرگ بود. بنابراین یافته‌های ما می‌تواند برای شکل‌دهی استراتژی‌های سلامت عمومی آینده، مانند ارائه کاهش قیمت بلیط برای گروه‌های خاص، مفید باشد.

تماشای انواع ورزش های زنده فرصت‌های زیادی برای تعامل اجتماعی فراهم می‌کند و این به شکل گیری هویت و تعلق گروهی هم کمک می‌کند، که به نوبه خود احساس تنهایی را کاهش و سطح رفاه را افزایش می‌دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha