۱۵ مهر ۱۴۰۲، ۷:۴۶
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85249431
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فتنه‌ دشمنان به مدد خون شهدا به بن‌بست رسید

۱۵ مهر ۱۴۰۲، ۷:۴۶
کد خبر: 85249431
فتنه‌ دشمنان به مدد خون شهدا به بن‌بست رسید

همدان- ایرنا- امام جمعه اسلامشهر تهران سخنران یادواره شهید عبدالله عابدینی نیا شهید شاخص ملایر گفت: به مدد و برکت خون مطهر شهدا، تمام فتنه‌های دشمنان در اتفاقات اخیر به بن بست رسید و تمام برنامه‌ریزی‌های آنها به هم ریخت.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ حجت الاسلام "محمدباقر برقراری" جمعه شب در یادواره شهید "عبدالله عابدینی‌نیا" شهید شاخص شهرستان ملایر اظهار داشت: ماموریت بزرگ شهدا شکست دادن دشمن در این جنگ ترکیبی بود.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و هشت هزار شهید استان همدان، ایمان همراه با اعتقاد و یقین را رمز موفقیت شهدا دانست و افزود: شهید سردار سلیمانی به این ایمان رسیده بود و وقتی گفت جمهوری اسلامی حرم است، به این حرفش ایمان داشت.

امام جمعه اسلامشهر تهران با بیان اینکه سردار سلیمانی در راه خود مستحکم گام برداشت و در این راه به شهادت رسید، ادامه داد: امام راحل نیز با همین اعتقاد قیام کرد و نتیجه این ایمان و اعتقاد، پیروزی جمهوری اسلامی و حکومت اسلامی بود.

حجت الاسلام برقراری با بیان اینکه همه تلاش دشمن خالی کردن دل مردم، خانواده‌های شهدا و رزمندگان است، بیان کرد: آنچه موجب تقویت باور ما در نظام انقلاب اسلامی می‌شود، خواندن وصیت‌نامه شهدا و تبعیت از وصایای شهدا است.

امام جمعه اسلامشهر: فتنه‌ دشمنان به مدد خون شهدا به بن‌بست رسید

وی با اشاره به اینکه در مسیر شهدا بودن به انسان ایمان و انرژی می‌دهد، گفت: امروز دشمن به دنبال گرفتن این ایمان و اعتقاد مردم است و در یک سالی که گذشت، مردم نشان دادند که مومن هستند و و دشمن را همراهی نکردند.

امام جمعه اسلامشهر تهران یادآور شد: بار دیگر مردم نشان دادند که پیرو ولی فقیه هستند و تمام نقشه‌های دشمن را خنثی کردند.

حجت الاسلام برقراری انتخابات امسال را یکی از اولویت‌های نظام دانست و تاکید کرد: باید فردی را انتخاب کرد که در مسیر شهدا و سردار سیلمانی باشد و بتواند این پرچم را بالا نگه دارد.

وی با تاکید بر اینکه دشمن در ایام انتخابات به فکر تحریک مردم و کمرنگ جلوه دادن حضور مردم است، افزود: مردم باید با شناخت و آگاهی فردی را انتخاب کنند که بتواند مسیر شهدا و مسیر امام راحل را ادامه دهد و توان دفاع در برابر دشمن را داشته باشد.

امام جمعه اسلامشهر تهران با بیان اینکه شهدا زنده هستند و بر ما و امور ما نظارت می‌کنند، اظهار داشت: دشمن در فتنه سال گذشته برای پیروزی آمده بود، اما شکست خورد و در سالگرد اغتشاشات نتوانستند در کشور حتی ۲ نفر را جمع کنند و علیه نظام کاری انجام دهند.

حجت الاسلام برقراری دومین هجرت و جهاد در راه خدا را از دیگر رمز و رموز شهدا عنوان و بیان کرد: شهدای ما به سایر بلاد اسلامی همچون سوریه، عراق، حتی بوسنی هجرت کردند تا تمام بلاد اسلامی را از وجود دشمنان اسلام و قرآن پاکسازی کنند.

امام جمعه اسلامشهر: فتنه‌ دشمنان به مدد خون شهدا به بن‌بست رسید

حجت الاسلام برقراری شهدا را مایه آرامش و پاکی دانست و گفت: برنده اصلی شهدا هستند و باید حق آنها را ادا کنیم.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع امنیت و شهید "علی نظری" در اتفاقات پاییز سال گذشته، خاطرنشان کرد: اغتشاشات مربوط به نقطه خاصی نبود، بلکه به پهنای کشور بود.

امام جمعه اسلامشهر تهران گفت: شهید نظری به عنوان یک مامور بسیجی ماموریت ویژه داشت در مقابل اغتشاشات بایستد.

به گزارش ایرنا؛ شهرستان ملایر یک‌هزار و ۱۰۰ شهید والامقام را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

شهید "عبدالله عابدینی‌نیا" یازدهم بهمن ۱۳۳۹ در شهرستان ملایر در استان همدان به دنیا آمد. پدرش نبی کشاورز بود و با کار بر روی زمین زراعی و باغبانی مخارج زندگی خود و خانواده‌اش را تامین می‌کرد و در تلاش بود فرزندان خود را با سرشت پاک و خداجوی پرورش دهد.

شهید عابدینی‌نیا سال ۱۳۴۶ وارد دبستان شد و تحصیلات خود را آغاز کرد و از آنجا که از هوش و استعداد بالایی برخوردار بود، تا سال چهارم مقطع متوسطه در رشته علوم انسانی ادامه تحصیل داد. در سالهای انقلاب همراه با دیگر جوانان و نوجوانان شهرستان ملایر در راه پیروزی قیام بزرگ ملت ایران گام برداشت و در این راه از هیچ کمک و اقدامی فروگذار نبود.

سال ۱۳۵۹ ازدواج کرد و صاحب سه پسر شد که از وی به یادگار مانده است. در سال‌های دفاع مقدس به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران پیوست و ملبس به لباس سبز پاسداری روانه جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شد تا از مرزهای ایران در برابر تهاجم وحشیانه رژیم بعث عراق دفاع کند.

وی در مناطق مختلف عملیاتی حضور یافت و همراه با دیگر همرزمان خود حماسه‌ها آفرید. سرانجام پس از ماه‌ها مجاهدت در راه خدا در یکم خرداد ماه سال ۱۳۶۵ با سمت فرمانده گروهان در منطقه جزیره مجنون عراق بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید و به کاروان عظیم شهدا پیوست.
مزار مطهر این شهید والامقام در گلزار شهدای شمس‌آباد ملایر است.
برادی شهید عابدینی‌نیا نیز به درجه رفیع شهادت رسیده است.
شهید "عبدالله عابدینی‌نیا" به عنوان شهید شاخص شهرستان ملایر در سال ۱۴۰۲ معرفی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha