ملی‌پوش گلستانی بسکتبال با ویلچر: به کمتر از طلای هانگژو رضایت نمی‌دهیم+ فیلم

گرگان- ایرنا- ملی‌پوش گلستانی تیم بسکتبال با ویلچر گفت: ایران در «هانگژو» همانند دوره قبل به دنبال کسب مدال طلای بازی‌های پاراآسیایی است و به کمتر از سکوی قهرمانی رضایت نمی‌دهیم.

عبدالجلیل قرنجیک روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: چون ایران مدافع عنوان قهرمانی است، کار سخت‌تری برای تکرار این عنوان داریم اما با تلاش و برنامه‌ریزی کادر فنی و همت بازیکنان، رسیدن به این مقام را دور از دسترس نمی‌دانیم.

وی بیان کرد: با توجه به تجربه طلای دوره گذشته بازی‌های پاراآسیایی از روحیه و انگیزه بیشتری در مقایسه با رقبا برخورداریم اما امیدواریم دچار غرور کاذب نشده و به تلاش برای رسیدن به هدف خود ادامه دهیم.

ملی‌پوش گلستانی بسکتبال با ویلچر: به کمتر از طلای هانگژو رضایت نمی‌دهیم

قرنجیک افزود: هر چند از مدعیان اصلی قهرمانی هستیم، اما هم قسم شدیم هیچ حریفی را دست کم نگیریم و با نمایش توانایی‌های فنی خود، اقتدار ایران را به رخ حریفان بکشیم.

وی یادآور شد: پس از بازی‌های پاراآسیایی هانگژو راهی مسابقات آسیا - اقیانوسیه می‌شویم تا بخت خود را برای کسب سهمیه پاراالمپیک آزمایش کنیم.

ملی‌پوش گلستانی‌ تیم بسکتبال با ویلچر ایران گفت: در فاصله چند روز مانده به اعزام تیم ملی به هانگژو، شرایط جسمانی و روحی ملی‌پوشان مطلوب و امیدوارکننده است.

ملی‌پوش گلستانی بسکتبال با ویلچر: به کمتر از طلای هانگژو رضایت نمی‌دهیم

وی اضافه کرد: شرایط جسمانی، روحی و فکری من مطلوب است و امیدوارم در آخرین مرحله از اردوی تیم ملی متصل به اعزام کاروان ورزشکاران پاراآسیایی، به شرایط مطلوب‌تر و ایده‌آل‌تری برسم.

وی گفت: براساس شناختی که طی سال‌های اخیر در رقابت‌های مختلف از حریفان آسیایی داریم، تا مرحله نیمه نهایی بدوم مشکل صعود خواهیم کرد و در این مرحله منتظر کره‌جنوبی و ژاپن به عنوان حریفان اصلی خود خواهیم ماند.

ملی‌پوش گلستانی‌ تیم ملی بسکتبال با ویلچر پیش‌بینی کرد که فینال بازی‌های پاراآسیایی هانگژو در رشته بسکتبال با ویلچر بین ایران و ژاپن برگزار خواهد شد.

وی اظهار امیدواری کرد ایران بتوانند از سد ژاپن نیز عبور کرده و مدال طلای بازی‌های آسیایی را همچون دوره گذشته کسب کنند.

ملی‌پوش گلستانی‌ تیم ملی بسکتبال با ویلچر کشور گفت: برای مسابقات آسیا و اقیانوسیه ملی‌پوشان به عنوان یکی از مراحل کسب سهمیه پارالمپیک نیز همچون بازی‌های پاراآسیایی هانگژو هم قسم هستیم تا در وهله اول به مدال طلا و در غیر اینصورت عنوان سوم را کسب کنیم.

وی یادآور شد: توان ملی‌پوشان ما بسیار بالاست، به‌طوری که توانستیم در مسابقات جهانی برای نخستین بار به مقام سوم و مدال برنز دست پیدا کنیم.

ملی‌پوش گلستانی‌ تیم ملی بسکتبال با ویلچر کشور اعزامی به بازی‌های پاراآسیایی هانگژو گفت: مهمترین بخش و نیاز اصلی تیم ما، ویلچر است که اگر فراهم نباشد کار برای ملی‌پوشان در هر مرحله‌ و هر رقابتی، سخت و سخت‌تر می‌شود.

قرنجیک اظهار کرد: ویلچر، کت و شلوار یا همان البسه ورزشی ما محسوب می‌شود و تا زمانی که لباس خوب، استاندارد و مرتب نداشته باشیم، کار برای ما سخت خواهد بود.

وی بیان کرد: بودجه و اعتبارات هیات‌های وررشی استان‌ها و حتی فدراسیون پاسخگوی نیاز ما نیست و ما نمی‌توانیم با ویلچر توانبخشی به مصاف حریفان برویم.

ملی‌پوش گلستانی بسکتبال با ویلچر: به کمتر از طلای هانگژو رضایت نمی‌دهیم

وی تصریح کرد: برای حل این موضوع با توجه به توقع و انتظارات مسوولان و مقامات ارشد کشوری از جمله دولت، وزارت ورزش و جوانان و حتی کمیته ملی المپیک و نیز مسوولان ارشد استانی اعم از استانداران و مدیران مربوطه برای کسب عناوین ارزشمند و کسب مدال‌های رنگارنگ خاصه عنوان قهرمانی و کسب سهمیه پارالمپیک، درخواست و انتظار داریم تا آنها نیز بهترین ویلچرها و تجهیزات لازم را مانند تیم‌های ملی کشورهای دیگر همچون کره‌جنوبی و ژاپن برای ما تهیه کنند.

ملی‌پوش گلستانی‌ تیم ملی بسکتبال با ویلچر کشور گفت: یک ویلچر استاندارد مسابقاتی حدود ۵۰۰ میلیون ریال قیمت دارد و حتی برای خرید ویلچر تمرینی و دست دوم، باید حداقل ۲۰۰ میلیون ریال هزینه کنیم.

قرنجیک با اشاره به اینکه در آستانه اعزام تیم ملی بسکتبال با ویلچر به بازی‌های پاراآسیایی هانگژو هستیم و نباید روحیه و انگیزه بازیکنان را تلخ و پایین بیاوریم، خاطرنشان کرد: مشکلاتی چون‌ شرایط شغلی با توجه به کسب مدال‌های آسیایی و جهانی توسط ورزشکاران رشته‌های پاراآسیایی و پارالمپیکی، قرار نگرفتن در شرایط برابر با ورزشکاران و ملی‌پوشان سالم رشته‌های دیگر، پایین بودن جوایز کسب مدال‌های طلا، نقره و برنز در مقایسه با همین مدال‌های بخش ورزشکاران سالم، محقق نشدن کامل وعده‌ها و جوایز مدال‌آوری‌ها و مقام‌آوری‌های مسابقات گذشته و پایین بودن مبلغ قراردادهای ما با باشگاه‌های مختلف برای حضور در لیگ‌ها و رقابت‌های داخلی مختلف وجود دارد، که بعد از بازی‌های پاراآسیایی هانگژو می‌توان مفصل‌تر، جامع‌تر و کامل‌تر به هر یک از آنان پرداخت و گفت و گو کرد.

۶ ورزشکار گلستانی‌ در رشته‌های بسکتبال با ویلچر، والیبال نشسته مردان و زنان و دومیدانی زنان، عضو تیم‌های ملی رشته‌های مربوطه جانبازان و توان‌یابان کشور اعزامی به بازی‌های پاراآسیایی هانگژو هستند.

بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۲۲ هانگژو روزهای ۹ تا ۱۵ اکتبر ۲۰۲۲ ( ۱۷ الی ۲۳ مهر ماه ۱۴۰۱) برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha