یک عضو سابق ارتش آمریکا به اتهام ارائه اطلاعات سری به چین دستگیر شد

تهران- ایرنا- وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد که یک گروهبان پیشین ارتش این کشور را به اتهام ارائه اطلاعات محرمانه امنیت ملی به چین دستگیر کرده‌است.

به گزارش روز شنبه ایرنا، شبکه خبری «سی‌ان‌بی‌سی» نوشت: وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرده است که یک گروهبان پیشین ارتش این کشور دیروز جمعه به اتهام تلاش برای ارائه اطلاعات محرمانه مربوط به امنیت ملی به چین دستگیر شد.

وزارت دادگستری ایالات متحده در این خصوص اعلام کرد: جوزف دنیل اشمیت گروهبان ۲۹ ساله، پس از ورود به فرودگاه سانفرانسیسکو از مبدا چین، بازداشت شد.

به گفته این وزارتخانه، به نظر می رسد اشمیت پس از جدایی از ارتش ایالات متحده در ژانویه ۲۰۲۰ (دی ۱۳۹۹) تلاش برای ارائه اطلاعات دفاعی آمریکا به چین را آغاز کرد.

وزارت دادگستری می گوید که اشمیت در مارس ۲۰۲۰ (اسفند ۱۳۹۹) به هنگ کنگ رفته و تا هفته پیش در آنجا بوده است.

این وزارتخانه در ادامه اعلام کرده است که اشمیت عضوی از گردان ۱۰۹ اطلاعات نظامی آمریکا بوده و به اطلاعات طبقه بندی شده محرمانه و فوق سری دسترسی داشته است.

بنا بر اعلام دادگستری ایالات متحده، وی پس از خروج از ارتش، دستگاهی را برای دسترسی به شبکه‌های نظامی امن نزد خود نگاه داشته و آن را به مقامات چینی ارائه کرده است.

وی همچنین متهم است که برای ارائه این اطلاعات با کنسولگری چین در ترکیه و سرویس های امنیتی چین از طریق ایمیل تماس گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha