پیام و شیوه تبلیغ فعالان مذهبی به روز شود

بیرجند - ایرنا - نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: فعالان و خادمان مذهبی باید استعمارگران زمان را به مردم معرفی کنند که در این مسیر باید پیام و شیوه تبلیغ آنها به روز شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز شنبه در همایش "شکرانه خدمت" و آیین تجلیل از خادمان و فعالان غدیر، محرم، اربعین و صفر ۱۴۰۲ افزود: راهی که شما می‌روید تکوین و تشریع به هم پیوسته است که این موضوع در کهن‌ترین اسناد ادیان هم آمده است.

وی با اشاره به تلفیق تکوین و تشریع اظهار کرد: پیروان هوای نفس تلاش می‌کنند این مساله را از بین ببرند در حالی که از بین رفتنی نیست.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: امروز در مراسم اربعین شاهدیم که از سراسر دنیا اعم از یهودی، نصرانی، زرتشتی و هندو برای امام حسین (ع) به کربلا آمده‌اند.

وی ادامه داد: شما خادمان مذهبی در تداوم راه حسین که راه خداست، صاحب پیام اباعبدالله الحسین (ع) و خداوند هستید اما این پیام‌ها را باید به روز کنید و در برابر ظلم ساکت ننشینید بلکه دعوت به عقل در برابر ظلم داشته باشید.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی گفت: امروز شمرها و استعمارگران زمان ما بسیار بدترند به ویژه طرفداران آنها در غرب و انگلیس و آمریکا زیرا مردم را قتل عام می‌کنند و کارشان آواره کردن و جنایت در کشورهاست.

وی اظهار کرد: امروز شعرای آیینی، مداحان، هیات‌ها و منبری‌ها برای مقابله با استعمارگران زمان باید تلاش کنند و ابتکار عمل به خرج دهند این در حالی است که در جمهوری اسلامی ایران پیروزی‌ها خودش را نشان داده و رهبر بصیر انقلاب فرمودند به قله‌ها نزدیک شده‌ایم.

امام جمعه بیرجند افزود: خادمان اهل بیت کار ارزشمندی در تداوم راه الهی، راه پیامبران و پیغمبر آخرالزمان که نماد آن امام حسین (ع)، محرم، اریعین حسینی و صفر است برعهده دارند و باید سجده شکر به جای بیاوریم از طرفی باید اعتراف کنیم آنچه شایسته و حق مطلب است را ادا نمی‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه اسلام برای کل بشریت است گفت: اسلام امروز مظلوم است امام حسین هم رهبر آزادگان بوده پس با شعر و مدح، روضه و شعار خود، مردم را آزاد کنید.

امام جمعه بیرجند: پیام و شیوه تبلیغ فعالان مذهبی به روز شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی هم در این مراسم گفت: روحیه عشق به اهل بیت و خدمت به مردم بسیار کارساز است همانطور که در کلام رهبری مطرح شد ولی امر مسلمین از محرم امسال تقدیر کردند.

حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی ضمن قدردانی از همه دستگاه‌هایی که در غدیر، محرم و صفر و اربعین پای کار بودند اظهار کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب دشمنان تلاش کردند محرم را بی رونق کنند اما درست نقطه مقابل آن اتفاق افتاد.

وی با اشاره به فعالیت خادمان و فعالان مذهبی استان در ۶ ماه نخست امسال افزود: در این مدت هیات‌های مذهبی، موکب داران، خواهرانی که جلسات ویژه برگزار کردند، اهل سنت، شاعران و راویان آیینی از جمله این فعالان هستند که در این راه تلاش زیادی در کربلا و مشهد مقدس داشته‌اند و همه اینها ماحصل عشق به اهل بیت است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: امسال برنامه جاماندگان اربعین در ۱۲۶ نقطه شهری و ۱۳۵ نقطه روستایی برگزار شد، ۱۶۰ موکب نیز در این زمینه فعالیت داشتند و ۴۵ کاروان پیاده و ۱۳۸ هیات مذهبی به مشهد مقدس اعزام شدند.

وی ادامه داد: امسال نقشه‌های دشمن به برکت آگاهی و بصیرت مردم نقش بر آب شده است که امیدواریم خداوند در این شرایط آخرالزمانی به تعبیر رهبری ما را سربازان جهاد عظیم که جهاد تبیین است، قرار دهد.

سالاری با اشاره به اینکه به تعبیر رهبر معظم انقلاب، هیات‌های مذهبی کانون جهاد تبیین هستند گفت: امیدواریم برنامه‌های هیات‌های مذهبی نه تنها در محرم و صفر باشد بلکه در طول سال برنامه تبیینی و روشنگری آنها پابرجا بماند.

در این همایش با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار خراسان جنوبی و مسوولان استانی جمعی از خادمان و فعالان غدیر، محرم، اربعین و صفر ۱۴۰۲ تجلیل شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha