۱۵ مهر ۱۴۰۲، ۱۲:۵۷
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85250005
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اورژانس هوایی کشور سالانه یک هزار میلیارد تومان هزینه دارد + فیلم

زنجان - ایرنا - رییس سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه پایگاه‌های اورژانس هوایی کشور سالانه از ۷۰۰ تا یک هزار میلیارد تومان هزینه دارد، گفت: پارسال چهار هزار سوتی پرواز توسط این اورژانس انجام شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جعفر میعادفر روز شنبه در حاشیه همایش پدافند غیرعامل در نظام سلامت در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پروازهای اورژانس هوایی کشور قابل توجه است که بیشترین آنها در مناطق محروم، کم برخوردار، سخت گذر و عشایری انجام می شود.

میعادفر افزود: انتظار بر این است هم دولت و هم سازمان برنامه و بودجه یک ردیف مشخصی را برای اورژانس هوایی و حفظ وضعیت فعلی آن در کشور مد نظر قرار دهند.

رییس اورژانس کشور با بیان اینکه در استخدام جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یک هزار و ۵۵۰ نفر نیروی جدید در اورژانس کشور استخدام خواهند شد، ادامه داد: با احتساب این رقم، همچنان ۱۰ هزار نیرو در این بخش کمبود داریم که امیدواریم این مهم نیز برطرف شود.

این مسوول با تاکید بر اینکه خیرین نقش موثری را در رفع کمبودهای فوریت های پزشکی ایفا می کنند، ادامه داد: بخش اعظم اورژانس کشور با مشارکت خیرین مدیریت می شود که با توجه به این موضوع، مجمع خیرین اورژانس کشور تشکیل شده است که در حال ثبت آن هستیم.

وی با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه کشور راه اندازی یک هزار و ۴۰۰ پایگاه اورژانس لحاظ شده است، افزود: نیاز صرف کشور تنها راه اندازی پایگاه نیست بلکه باید نیروهای انسانی مورد نیاز و تجهیزات به ویژه آمبولانس نیز تامین شود.

رییس سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه هم اکنون اورژانس کشور شرایط مالی خوبی ندارد، اضافه کرد: تلاش بر این است با حفظ وضعیت موجود با ارائه آموزش های هدفمند، خدمات اورژانس ارتقا داده شود.

وی با بیان اینکه شرایط کار اورژانس بسیار سخت و دشوار است، گفت: برای توسعه زیرساخت های این بخش اقداماتی در حال انجام است.

میعادفر با بیان اینکه سال گذشته پنج میلیون ماموریت اورژانس در سطح کشور ثبت شده است، افزود: طی پنج ماه اول امسال بیش از ۴۰۰ هزار ماموریت حوادث ترافیکی و حدود سه میلیون ماموریت مربوط به بیماری ها در اورژانس کشور ثبت شده است.

وی خاطر نشان کرد: امسال با توجه به افزایش ۱۰ درصدی ماموریت ها قطعا انجام حدود ۶ میلیون ماموریت اورژانس پیش بینی می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha