بیش از ۴۴ هزار پرونده تخلف به تعزیرات خراسان رضوی ارجاع شد

مشهد- ایرنا- مدیر کل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی گفت: ۴۴ هزار و ۲۳۰ فقره پرونده تخلف در نیمه نخست امسال به این اداره کل جهت رسیدگی ارجاع شد.

به گزارش ایرنا، سید مرتضی مدنی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: هم اکنون تعداد ۴۱ هزار و ۱۷۷ فقره از این پرونده های تعزیزانی استان در شعب بدوی رسیدگی و مختومه اعلام شده است.

وی بیان کرد: میزان محکومیت پرونده‌های مختومه در این بازه زمانی بیش از ۱۱ هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال است.

مدیر کل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی اضافه کرد: همچنین در این بازه زمانی هزار و ۵۲۷ اکیپ گشت مشترک از ۹ هزار و ۳۱۷ فقره واحد صنفی در استان بازدید کردند که در این بازرسی ها ۲ هزار و ۶۱۹ واحد صنفی متخلف شناسایی و به ادارات کل تعزیرات حکومتی استان معرفی شدند.

مدنی اظهار کرد: همچنین در شعبه اجرای احکام تعزیرات حکومتی استان در این بازه زمانی بیش از ۳۰ هزار پرونده با محکومیت بیش از ۱۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال تعیین تکلیف و مختومه شده است.

وی ادامه داد: تسریع در روند رسیدگی به پرونده ها در شعب، تسریع در مدت زمان اجرای احکام پرونده‌ها و برخورد قاطع و جدی با قاچاق کالا و ارز از مهمترین دستاوردهای این اداره کل در سال جاری است.

محکومیت میلیاردی برای چشم پزشک متخلف در مشهد

مدیر کل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی همچنین از محکومیت یک پزشک متخصص بیماری های چشمی به مبلغی بیش از ۱۰ میلیارد ریال در مشهد خبر داد و گفت: پرونده این پزشک به اتهام دریافت وجه اضافه بر تعرفه های مصوب در شعبه سوم بدوی تعزیرات حکومتی مشهد رسیدگی شد.

مدنی افزود: بازرسان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در بازرسی از یک کلینیک تخصصی بیماری های چشمی و مشاهده تخلف، این پرونده را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

وی گفت: با توجه به ارائه نکردن مدارک و با توجه به گزارش دانشگاه علوم پزشکی و نظریه کمیسیون ماده ۱۱ تعزیرات حکومتی امور بهداشتی و درمان، اتهام انتسابی محرز و فرد متخلف علاوه بر پرداخت مبلغ هشت میلیون و ۵۰۰ هزار ریال به عنوان جبران خسارت به شاکی و درج تخلف در پرونده پزشکی، به ۱۰ میلیارد و ۷۸۱ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد.

مدیر کل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی از شهروندان خواست تا در زمان مشاهده هرگونه تخلفات صنفی و بهداشتی، گزارش شکایات خود را در سامانه ثبت شکایت به آدرس اینترنتی tazirat۱۳۵.ir ثبت کنند تا در کوتاه ترین زمان ممکن به شکایات و تخلفات اعلامی رسیدگی و برخورد قانونی با متخلفین انجام شود.

اداره‌ کل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی در ۱۴ شهرستان این استان ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری، اداره مستقل دارد.

در هر اداره تعزیرات حکومتی یک شعبه و در شهرستانهای تربت‌حیدریه، سبزوار و نیشابور ۲ شعبه، صلاحیت عام رسیدگی به تخلفات اقتصادی، بهداشتی و دارو و درمان را دارند.

حوزه صلاحیت سازمان تعزیرات حکومتی، رسیدگی به تخلفات اقتصادی در حوزه های بهداشتی، دارویی و درمانی و رسیدگی به جرایم قاچاق کالا و ارز در بخشهای دولتی و غیردولتی است.

بر اساس قانون تعزیرات حکومتی، رسیدگی به تخلفاتی شامل گرانفروشی، کم‌فروشی و تقلب، احتکار، عرضه خارج از شبکه، درج نکردن قیمت، اختفا و امتناع از عرضه کالا، صادر نکردن فاکتور، اجرا نکردن ضوابط قیمت‌گذاری، اجرا نکردن تعهدات واردکنندگان و تولیدکنندگان در قبال دریافت ارز و خدمات دولتی، نداشتن پروانه کسب یا بهره‌برداری، فروش اجباری و اعلام نکردن موجودی در حوزه های یاد شده بر عهده این سازمان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha