مطب سه پزشک متخلف در مشهد مهر و موم شد

۱۷ مهر ۱۴۰۲، ۱۳:۴۹
کد خبر: 85252575
مطب سه پزشک متخلف در مشهد مهر و موم شد

مشهد- ایرنا- مدیر کل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی گفت:مطب سه پزشک متخلف در این شهر شناسایی و با دستور تعزیرات حکومتی مهر و موم شد.

به گزارش ایرنا و به نقل از روابط عمومی تعزیرات حکومتی، سید مرتضی مدنی روز دوشنبه افزود: این اقدام بدنبال بازرسی رییس شعبه سوم ویژه رسیدگی به تخلفات بهداشت و درمان تعزیرات حکومتی مشهد به همراه بازرسان دانشگاه علوم پزشکی از مطب پزشکان متخصص و کلینیک تخصصی جراحی حاصل شده است.

وی اضافه کرد: با بررسی تراکنش دستگاه‌های کارت خوان موجود در مطب این پزشکان، تخلفاتی نظیر دریافت وجه اضافه بر تعرفه، نداشتن شرایط لازم برای احداث کلینیک جراحی و رعایت نکردن دستورالعملهای بهداشتی در ۲ کلینیک تخصصی بیماری های چشمی و یک مطب پزشک متخصص زنان محرز شد.

مدنی گفت: به استناد مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سه مطب متخلف به دستور تعزیرات حکومتی مهر و موم شد و گزارش های تخلف مطب‌های مهرو موم شده برای بررسی بیشتر به دانشگاه علوم پزشکی و کمیسیون ماده ۱۱ تعزیرات حکومتی امور بهداشتی و درمان ارجاع شد.

جریمه ۱۴۶ میلیارد ریالی برای عرضه آرد خارج از شبکه

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی در ادامه از جریمه بیش از ۱۴۶ میلیارد ریالی در سه پرونده عرضه خارج از شبکه آرد خبر داد.

وی افزود: شعبه اول بدوی تعزیرات حکومتی شهرستان قوچان به پرونده سه نانوایی برای عرضه خارج از شبکه آرد به ارزش ۱۴ میلیارد و ۶۸۳ میلیون ریال رسیدگی کرد.

مدنی بیان داشت: این شعبه پس از بررسی و با توجه به مدارک موجود پیرامون عرضه خارج از شبکه آرد یارانه‌ای اتهام انتسابی را محرز و علاوه بر پلمب و نصب پارچه تخلف بر سر در نانوایی‌های متخلفان را جمعاً به پرداخت ۱۴۶ میلیارد و ۶۸۳ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

اداره‌ کل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی در ۱۴ شهرستان این استان ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری، اداره مستقل دارد.

در هر اداره تعزیرات حکومتی یک شعبه و در شهرستانهای تربت‌حیدریه، سبزوار و نیشابور ۲ شعبه، صلاحیت عام رسیدگی به تخلفات اقتصادی، بهداشتی و دارو و درمان را دارند.

حوزه صلاحیت سازمان تعزیرات حکومتی، رسیدگی به تخلفات اقتصادی در حوزه های بهداشتی، دارویی و درمانی و رسیدگی به جرایم قاچاق کالا و ارز در بخشهای دولتی و غیردولتی است.

بر اساس قانون تعزیرات حکومتی، رسیدگی به تخلفاتی شامل گرانفروشی، کم‌فروشی و تقلب، احتکار، عرضه خارج از شبکه، درج نکردن قیمت، اختفا و امتناع از عرضه کالا، صادر نکردن فاکتور، اجرا نکردن ضوابط قیمت‌گذاری، اجرا نکردن تعهدات واردکنندگان و تولیدکنندگان در قبال دریافت ارز و خدمات دولتی، نداشتن پروانه کسب یا بهره‌برداری، فروش اجباری و اعلام نکردن موجودی در حوزه های یاد شده بر عهده این سازمان است.

سازمان نظام پزشکی مشهد اکنون دارای بیش از ۱۸ هزار عضو شامل پزشکان، دندانپزشکان، داروسازان، ماماها، آزمایشگاههای تشخیص طبی و کارشناسان پروانه دار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha