تعزیرات خراسان رضوی برای ترخیص خودروهای انبار شده ایران خودرو یک هفته مهلت داد

مشهد- ایرنا- مدیر کل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی گفت: ایران خودروی خراسان باید در بازه زمانی یک هفته‌ای نسبت به تعیین تکلیف خودروهای موجود در توقفگاه این شرکت اقدام کند.

سید مرتضی مدنی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق ادعای مدیر عامل شرکت ایران خودرو تعداد چهار هزار دستگاه خودروی موجود در توقفگاه به فروش رفته اما معطل دریافت پلاک است که این ادعا مورد تایید نیست و باید طی یک هفته مستندات آن ارائه و این خودروها تعیین تکلیف شوند.

وی با بیان اینکه همچنین ۲ هزار دستگاه خودروی "هایما اس۷" نیز در توقفگاه شرکت ایران خودروی خراسان وجود دارد، بیان کرد: ادعای مدیر عامل این شرکت که خودروهای انبار شده معطل دریافت مجوز از اداره استاندارد است، از سوی اداره تعزیرات حکومتی استان در دست پیگیری است.

مدیر کل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی ادامه داد: این تعداد خودرو مشکوک به احتکار است و در صورت عدم ارائه مستندات قابل قبول، پرونده تخلف تشکیل می شود.

به گزارش ایرنا، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان نیز روز پنجشنبه در بازدید از شرکت ایران خودرو خراسان نسبت به ترخیص و ارسال هر چه سریعتر خودروهای موجود در توقفگاه شرکت ایران خودرو خراسان رضوی واقع در نزدیکی شهر بینالود تاکید کرد.

مدیر عامل شرکت ایران خودرو خراسان نیز در تشریح وضعیت موجود این مجموعه و تولیدات اعلام کرده است: موجودی توقفگاه شرکت ۱۰ هزار خودرو است که هم اکنون حدود چهار هزار و ۸۰۰ تا پنج هزار و ۲۰۰ دستگاه موجود در این توقفگاه فاکتور شده و در حال دریافت پلاک است که همین امروز پلاک هزار و ۷۰۰ خودرو دریافت و فردا تحویل مشتریان می شود.

بیژن زاهدی فر افزود: فرآیند تولید و آماده سازی خودرو در شرکت ایران خودرو خراسان بین پنج تا هشت روز به طول می انجامد، البته بسته به شرایط و نوع تولید، خودرو به طور میانگین هشت روز در توقفگاه می ماند که البته مدت زمان مجاز برای شرکت در فرآیند تولید تا واگذاری به مشتریان ۱۱ روز است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha