حقوق مسوولان فنی بهداشتی کشتارگاه‌ ها از کارفرمایان قطع شد

تهران- ایرنا- رییس سازمان نظام دامپزشکی کشور از قطع حقوق و ارتباط مالی مسوولان فنی بهداشتی از کارفرمایان خبر داد و گفت: از این پس حقوق ناظران و مسوولان فنی بهداشتی توسط وزارت جهاد کشاورزی پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «حامد زارعی» امروز (شنبه) در مراسم روز ملی دامپزشکی و بزرگداشت دامپزشک افزود: در بحث حفظ سلامت غذا، پیش از این نگرانی‌ هایی درخصوص پرداخت حقوق مسوولان فنی توسط کارفرمایان وجود داشت، اما اکنون این ارتباط مالی قطع شده و قرار است از این به بعد حقوق ناظران بهداشتی را وزارت جهاد کشاورزی پرداخت کند.

رییس سازمان نظام دامپزشکی کشور اظهار داشت: در ماده ۳۴ احکام برنامه هفتم تاکید شده که هرگونه ارتباط مالی ناظران بهداشتی با کارفرمایان قطع شود و حقوق آنان زیر نظر وزارت جهاد کشاورزی پرداخت شود.

وی با بیان اینکه دو سازمان دامپزشکی و نظام دامپزشکی ایران متولی حوزه دامپزشکی کشور هستند، تصریح‌کرد: در احکام ابلاغی برنامه هفتم توسعه زمانی که رهبر معظم انقلاب برنامه را ابلاغ کردند، در کنار امنیت غذایی به صراحت ایمنی غذای مورد تاکید قرار گرفت.

زارعی اضافه‌کرد: در کنار فراوانی، تامین غذا و اقتدار غذا یکی از اصلی ترین مطالب ایمنی و سلامت غذایی است که این دو سازمان پا به پای هم سال‌ها بدون چشم داشت و انتظار تلاش می کنند.

وی با بیان اینکه ایمنی غذایی در کنار امنیت غذایی در برنامه هفتم توسعه مورد تاکید است، گفت: با این وجود بسیاری از مشکلات دامپزشکان همچنان پابرجاست و حل نشده است.

رییس سازمان نظام دامپزشکی کشور با بیان اینکه دامپزشکان امنیت شغلی ندارند، گفت: ۸۰۰ بیماری مشترک انسان و دام در کشور وجود دارد که فعالیت در این حوزه نگرانی‌های سلامت برای دامپزشکان درست کرده است.

وی اظهار داشت: دامپزشکان در مقایسه با پزشکان، تحصیلات و امکاناتی که دریافت می کنند، بسیار اندک است؛ به طور مثال از حضور دامپزشکان در کلینیک‌ های دامپزشکی ممانعت می‌شود و همچنین علاوه بر کسر ارزش افزوده از حقوق، پرداخت‌ های مالیاتی برای آنها بیشتر است.

زراعی ادامه‌داد: این درحالی است که سالیانه دامپزشکان زیادی را در راه دفاع از سلامت مردم از دست می‌دهیم، به طوری که به بیماری‌ های لاعلاجی مبتلا شده و جان خود را از دست می‌دهند.

وی افزود: مکاتبه‌ای با رییس جمهوری انجام داده‌ایم که دامپزشکانی که در راه ایمنی غذا و سلامت مردم جان خود را از دست می‌دهند در فهرست شهدای سلامت قرار بگیرند.

رییس سازمان نظام دامپزشکی کشور در ادامه به صدور ۷۰ هزار پروانه اماکن صنعتی و نیمه صنعتی و عشایری در سال گذشته اشاره کرد و گفت: این رقم نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد افزایش یافته، این در حالی است که همه این اقدامات با ۱۰۰ نفر نیرو انجام شده است.

زارعی تصریح کرد: صدور همه این مجوزها و پروانه‌ ها در سامانه یکپارچه درگاه مجوزها انجام می‌شود و اگر مجوزها و پروانه های سازمان دامپزشکی را در کنار آن قرار دهیم چند صد هزار بستر اشتغال در این دو سازمان اتفاق می‌افتد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha