۱۵ مهر ۱۴۰۲، ۱۵:۰۸
کد خبر: 85250337
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

سفارت ایران در کابل برای کمک به زلزله‌زدگان در هرات اعلام آمادگی کرد

تهران- ایرنا سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل ضمن ابراز همدردی با قربانیان و آسیب دیدگان زلزله هرات اعلام کرد ایران آمادگی دارد در چارچوب همکاری های انسان دوستانه و بیانیه قازان روسیه نسبت به پذیرش و هدایت کمک‌های بین‌المللی به آسیب دیدگان زلزله اقدام نموده و خدمات مرزی خود برای اعطای کمک‌های بشردوستانه را افزایش دهد.

به گزارش روز شنبه ایرنا سفارت جمهوری اسلامی ایران امروز (شنبه ۱۵ مهر) در صفحه اجتماعی ایکس‌ (توییتر سابق) نوشت: سفارت جمهوری اسلامی ایران در افغانستان ضمن ابراز همدردی با قربانیان و خسارت دیدگان زلزله هرات، جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد در چارچوب همکاری های انسان دوستانه و بیانیه قازان روسیه نسبت به پذیرش و هدایت کمک‌های بین‌المللی به آسیب دیدگان زلزله اقدام نموده، خدمات مرزی خود برای اعطای کمک‌های بشردوستانه را افزایش دهد.

بیانیه سفارت ایران در حالی منتشر شده که از صبح امروز تاکنون حد اقل ۶ باز شهر هرات لرزیده است.

به گزارش ایرنا، صبح شنبه ۱۵ مهر ماه زمین لرزه ای به بزرگی ۶.۳ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) مناطق وسیعی از افغانستان را لرزاند، برخی منابع شدت این زلزله را ۶.۵ ریشتر اعلام کرده اند.

مرکز این زمین لرزه اطراف شهر هرات واقع در شمال غرب افغانستان و عمق این زمین لرزه ۱۰ کیلومتر اعلام شده است.

تا کنون خبری از تلفات یا خسارات احتمالی منتشر نشده است.

شدت این زمین لرزه به حدی بود که در بخش هایی از ایران، ترکمنستان و ازبکستان هم کاملا احساس شد.

در فاجعه زمین لرزه ۶.۱ ریشتری تیر ماه سال گذشته در بخشی از مناطق شمالی افغانستان، بیش از یک هزار و صد نفر از ساکنان این مناطق جان خود را از دست دادند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha