نیکوکاران بین‌المللی به کمک زلزله‌زدگان افغانستان بشتابند

تهران- ایرنا- دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از نیکوکاران بین‌المللی خواست تا از هیچ گونه کمکی برای رفع دردهای مردم زلزله‌زده هرات افغانستان دریغ نکنند.  

به گزارش ایرنا از مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در پیام حجت الاسلام حمید شهریاری آمده است: با تأثر و تأسف عمیق واقعه زلزله هرات که منجر به درگذشت و مصدومیت هزاران نفر از مردم مسلمان آن منطقه شد را به علما و مردم مؤمن و خداپرست افغانستان تسلیت می‌گویم.

وی افزود: این حادثه عظیم دل‌های همه مسلمان عالم، خصوصاً مردم شریف و انسان دوست کشور دوست و برادر، ایران را به سختی به درد آورد.

شهریاری اضافه کرد: اینجانب ضمن آرزوی صحت و سلامتی برای همه مجروحان و مصدومان و طلب آمرزش برای همه درگذشتگان از خیرین و مجامع و گروه‌های بین‌المللی در سراسر دنیا می‌خواهم از هیچ گونه کمکی برای رفع آلام و ایجاد آرامش برای بازماندگان آن اتفاق دردناک دریغ نکنند.

نیکوکاران بین‌المللی به کمک زلزله‌زدگان افغانستان بشتابند

به گزارش ایرنا، بامداد امروز، یکشنبه ۲۳ مهر زمین لرزه‌ای به بزرگی ۶.۵ در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) هرات در افغانستان را لرزاند. چهارشنبه ۱۹ مهر نیز زمین لرزه‌ای به بزرگی ۶.۳ ریشتر هرات در افغانستان را لرزانده بود و زمین لرزه‌ای به بزرگی ۶.۳ ریشتر شنبه، ۱۵ مهر در ۴۰ کیلومتری غرب شهر هرات افغانستان به وقوع پیوست و در ولایات همجوار بادغیس و فراه نیز احساس شد.

براساس تازه ترین آمار اعلام شده از سوی منابع افغانستان، چهار هزار و ۵۰۰ نفر در اثر زمین‌لرزه روز شنبه ولایت هرات کشته و زخمی شدند و پس از اولین زمین لرزه، چندین زمین لرزه دیگر به بزرگی ۵.۶ ، ۴.۱ و ۶.۵ ریشتر رخ داد که مردم را مجبور به ترک خانه‌های خود کرد.

در اثر زمین لرزه‌های روز شنبه، مناره های قرون وسطایی هرات نیز آسیب دیدند، بر روی آن ترک‌هایی پدید آمد و کاشی‌ها ریختند. این مرگبارترین زمین لرزه‌ای است که از سال ۱۹۹۸ در افغانستان رخ داده است، زمانی که آخرین زمین لرزه دست‌کم چهار هزار و ۵۰۰ کشته بر جای گذاشت.

در ژوئن سال ۲۰۲۲ زمین لرزه ۶.۱ ریشتری در افغانستان حدود هزار کشته و هزار و ۵۰۰ زخمی برجای گذاشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha