۱۵ مهر ۱۴۰۲، ۱۶:۵۳
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 85250339
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عراق: بغداد در کنار ملت فلسطین ایستاده است

۱۵ مهر ۱۴۰۲، ۱۶:۵۳
کد خبر: 85250339
عراق: بغداد در کنار ملت فلسطین ایستاده است

بغداد - ایرنا - دولت عراق ضمن ارسال دو پیام فوری به جامعه جهانی و اتحادیه عرب اعلام کرد که برای احقاق حقوق مردم فلسطین در کنار آنها ایستاده است.

به گزارش روز شنبه ایرنا، «باسم العوادی» سخنگوی دولت عراق در اظهاراتی مطبوعاتی اعلام کرد که موضع مردم و دولت عراق در قبال مساله فلسطین ثابت است و این کشور برای تحقق خواسته های مردم فلسطین و دستیابی به حقوق مشروع کامل آنها در کنار مردم مظلوم فلسطین ایستاده است و ظلم و غصب این حقوق نمی تواند صلح پایدار ایجاد کند.

وی ادامه داد: عملیاتی که امروز مردم فلسطین انجام دادند نتیجه طبیعی ظلم و ستم سازمان یافته ای است که از گذشته های دور توسط رژیم اشغالگر صهیونیستی که هرگز به قطعنامه های بین المللی و سازمان ملل متحد پایبند نبوده، انجام شده است.

سخنگوی دولت عراق اضافه کرد: جامعه بین‌المللی باید برای پایان دادن به نقض‌های خطرناک و احیای حقوق مشروع مردم فلسطین که هنوز از اشغالگری و سیاست‌های تبعیض نژادی، محاصره و تعدی به مقدسات و نقض حقوق خود و ارزش ها و اصول بشردوستانه رنج می‌برند، اقدام کند.

العوادی با هشدار نسبت به تداوم افزایش تنش ها در داخل سرزمین های فلسطین که بر ثبات منطقه تاثیر منفی می گذارد، از اتحادیه عرب خواست تا برای بررسی تحولات وضعیت خطرناک در سرزمین های فلسطینی فوراً تشکیل جلسه دهد.

به گزارش ایرنا، به دنبال جنایات ادامه دار رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان و مقدسات مسلمانان در سرزمین های اشغالی، امروز رزمندگان مقاومت فلسطین عملیات همه جانبه و پیچیده ای را علیه اشغالگران صهیونیست در سرزمین های اشغالی از هوا، زمین و دریا آغاز کردند که فقط در عرض ۲۰ دقیقه پنج هزار راکت و موشک به مواضع صهیونیست ها در سرزمین های اشغالی شلیک شده و پهپادهای مقاومت نیز چندین موضع صهیونیست ها را هدف قرار دادند.

منابع صهیونیستی اعلام کردند که جنبش حماس ارتش رژیم صهیونیستی را زمینی، دریایی و هوایی غافلگیر کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha