اولین رویداد بازی و سرگرمی در خراسان شمالی آغاز به کار کرد

بجنورد-ایرنا- اولین رویداد بازی و سرگرمی استان عصر امروز (شنبه) با حضور ۱۵ شرکت تولید کننده در بجنورد آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی در آیین افتتاح این رویداد اظهار کرد: این رویداد در فضایی به متراژ ۲ هزار متر مربع به مناسبت هفته کودک ایجاد شد.

فرهاد آقابیگی افزود: در این رویداد بیش از ۱۰ غرفه متنوع از بازی های فکری، هوش فضایی، بازی های رایانه ای، بازی های جسمی و حرکتی، بازی های خلاقه و همچنین بازی مادر و کودک برای قشر مخاطب ایجاد شد.

وی هدف از برگزاری این رویداد را ایجاد شوق و نشاط در میان کودکان و نوجوانان، معرفی بازی ها و سرگرمی های استاندارد و آشنایی خانواده ها با انواع بازی و سرگرمی عنوان کرد.

رویداد بازی و سرگرمی به مناسبت هفته کودک از شنبه تا پایان هفته برای بازدید عموم از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب دایر است و علاقه مندان به ویژه کودکان و نوجوانان می توانند از غرفه ها در مجموعه تجاری طلای سفید بازدید کنند.

استاندار: تعدادی از بازی های هویت کودکان را نشانه رفته است

استاندار خراسان شمالی نیز در این آیین گفت: تعدادی از بازی ها و سرگرمی در بستر فضای مجازی هویت کودکان و نوجوانان را نشانه گرفته است.

محمدرضا حسین نژاد هر نوع هزینه در بازی و سرگرمی کودکان و نوجوانان را سرمایه گذاری دانست و افزود: در این راستا باید برنامه ریزی درست داشته باشیم چرا که حوزه بازی در تعلیم و تربیت موثر است و بازی ها در شکل گیری شخصیت آنها مهم و اساسی هستند.

وی خاطرنشان کرد: طبق گزارش ها و تحلیل های جامعه شناسان و روان شناسان، بیشتر اتفاقات زندگی افراد ناشی از دوران کودکی و نوجوانی است و باید برای این دوران برنامه ریزی درست کرد.

استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه بازی نقش مهم و اساسی در تربیت کودک دارد افزود: متاسفانه دشمنان با انواع بازی ها و فضای مجازی ذهن کودکان مان را درگیر کرده اند.

خراسان شمالی ۲۰ مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شامل ۱۰ مرکز ثابت و ۱۰ مرکز سیار دارد که حدود ۱۴ هزار نفر در آنها عضویت دارند.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر در شمالشرق کشور واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha