۲ طرح کانون پرورش فکری در خراسان شمالی بهره‌برداری می‌شود

بجنورد- ایرنا- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی گفت: ۲ طرح این کانون شامل مرکز آفرینش هنری و خانه بازی و اسباب‌بازی تا پایان امسال در بجنورد تکمیل و بهره‌برداری می‌شود.

فرهاد آقابیگی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مرکز آفرینش های هنری متشکل از کارگاه های موسیقی، پویانمایی (انیمیشن)  و نمایش است و خانه بازی و اسباب بازی نیز دارای بازی های رایانه ای و رومیزی ایرانی است که در مجموع حدود هفت میلیارد ریال برای اجرای این طرح ها هزینه شده است.
وی افزود: اجرای این ۲ طرح تا پایان سال جاری کامل شده و به بهره برداری می رسد.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی گفت: سه طرح دیگر کانون پرورش فکری خراسان شمالی نیز با پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصد در دست اجراست که برای تکمیل آنها ۱۵ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
وی افزود: این طرح ها شامل ساخت مراکز کانون های پرورشی در شهرهای جاجرم، فاروج و آشخانه از سال ۸۸ وارد مرحله اجرایی شده اما بهره برداری از آن به علت کمبود اعتبار و یا تخصیص نیافتن اعتبار مورد نیاز به تاخیر افتاده است.
وی گفت: بر اساس شاخص ها و در وضعیت مطلوب، باید به ازای هر ۱۰ هزار دانش آموز یک مرکز کانون پرورش فکری دایر باشد اما در این استان، اکنون ۹ مرکز ثابت و ۹ مرکز سیار برای خدمات رسانی به کودکان و نوجوانان دایر است.
مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی ۱۱ هزار عضو دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha