نقاش برجسته بوکانی دارفانی را وداع گفت

مهاباد - ایرنا - رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بوکان گفت: استاد«مصطفی شیرزاد» نقاش و هنرمند برجسته اهل این شهرستان پس از ۶۰ سال تلاش در عرصه هنر دار فانی را وداع گفت.

رضا عباسی شامگاه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: استاد «مصطفی شیرزاد» از اساتید برجسته نقاشی شهرستان بوکان بود که علاوه بر طراحی هزاران تابلو نقاشی نفیس، بیش از ۶۰ سال به تربیت هنرجویان این رشته پرداخت.

وی اضافه کرد: آثار این استاد برجسته چندین نوبت در قالب نمایشگاه نقاشی در داخل و خارج از کشور در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است و بسیاری به وی لقب کمال الملک کُردستانی داده بودند.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بوکان گفت: استاد «مصطفی شیرزاد» امروز پس از یک دوره بیماری و در سن ۸۲ سالگی دار فانی را وداع گفت و پیکر وی دقایقی قبل با حضور جمعی از هنرمندان و شاگردان وی در آرمستان روستای «خانقاه شیخ برهان» بوکان به خاک سپرده شد.

نقاش برجسته بوکانی دارفانی را وداع گفت
مراسم خاکسپاری استاد مصطفی شیرزاد در آرامستان خانقاه شیخ برهان بوکان

به گزارش ایرنا، استاد «مصطفی شیرزاد» سال ۱۳۲۰ در روستای «یه‌کشه‌وه» بوکان دیده به جهان گشود، وی تحصیلات خود را به‌واسطۀ شغل پدرش در تبریز گذراند و در سال ۱۳۳۸-۱۳۳۹ در بین دانش‌آموزان نقاش آذربایجان غربی و شرقی موفق به کسب رتبۀ اول شد و در اردویی که در رامسر برگزار شد، بین دانش‌آموزان نقاش کل کشور توانست رتبۀ سوم کشور را به‌دست آورد و در سال ۱۳۴۵ موفق به اخذ مدرک دیپلم شد.

سپس به استخدام ادارۀ فرهنگ و هنر مهاباد درآمد و به تدریس و ترویج هنر زیبای خویش مشغول شد، استاد شیرزاد در تابلوهایش از الگوهای اروپایی اجتناب کرده و همگی آثار وی از هنر بومی تأثیر گرفته‌است.

نقاش برجسته بوکانی دارفانی را وداع گفت
تابلوی نقاشی استاد «مصطفی شیرزاد» با عنوان «آوردن عروس با اسب»

استاد «مصطفی شیرزاد» ۱۵ مهر ۱۴۰۲ پس از ۶ دهه خدمت به هنر نقاشی در سن ۸۲ سالگی در زادگاهش بوکان از دنیا رفت.

شهرستان بوکان در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha