۱۶ مهر ۱۴۰۲، ۷:۴۵
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85250910
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزون بر هزار بیمار خاص زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی هستند

بجنورد- ایرنا- سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: یکهزار و ۲۹۹ بیمار دیالیزی، پیوندی، تالاسمی، هموفیلی و ام.اس زیرپوشش خدمات این دانشگاه قرار دارند.

دکتر عبدالله کبریایی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: از این تعداد؛ ۴۵۰ نفر بیمار ام. اس، ۳۲۸ نفر بیمار دیالیزی، ۱۷۶ نفر بیمار پیوندی، ۱۳۸ نفر بیمار هموفیلی، ۹۷ نفر بیمار اوتیسم، ۷۶ نفر بیمار پی کی یو، ۳۳ نفر بیمار تالاسمی و ۱۱ نفر بیمار ای. بی است.

وی افزود: شهرستان های بجنورد و فاروج به ترتیب بیشترین و کمترین شمار بیمار خاص خراسان شمالی را دارند.

کبریایی یادآور شد: بیمارانی که بیماری خاص آنها توسط پزشک متخصص تایید شده، جهت معرفی به بیمه مخصوص بیماران خاص و سهمیه دارو می‌توانند به واحد بیماران خاص در معاونت درمان استان مراجعه کنند.

وی با اشاره به برنامه‌ها و بسته‌های حمایتی دولت برای بیماران خاص و صعب‌العلاج، گفت: بیشتر هزینه درمانی بیماران خاص بویژه در بیمارستان‌ها و مراکز دولتی رایگان است.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی افزود: خدمات قابل ارایه بسته به نوع بیماری متغیر است اما می توان به انجام دیالیز در طول هفته برای بیماران دیالیزی، دریافت خون و داروی ایرانی رایگان برای بیماران تالاسمی و هموفیلی، اقدامات پاراکلینیک رایگان یک یا دو بار در سال، دیالیز رایگان، ویزیت و برخی خدمات رایگان در بیمارستان‌های دولتی اشاره کرد.

کبریایی خاطرنشان کرد: از سال گذشته صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج نیز در بیمه سلامت ایجاد شد.

خراسان شمالی دارای ۱۱ بیمارستان و هزار و ۴۴۴ تخت بیمارستانی است و هم اکنون هفت هزار نفر در حوزه سلامت این استان خدمت رسانی می کنند.

در این استان یک میلیون نفری، ۳۵۰ پزشک عمومی و ۲۵۶ پزشک متخصص فعالیت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha