اعتبار مساجد زنجان برای تامین هزینه‌های این اماکن پاسخگو نیست

زنجان - ایرنا - مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: اعتبار اختصاص یافته به مساجد استان پاسخگوی هزینه‌های آنها نیست و از کمک‌های مردمی برای تامین نیازهای مالی و معنوی این اماکن استفاده می‌شود.

حجت‌الاسلام مختار کرمی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه در حال حاضر یک هزار و ۴۷۲ مسجد و ۱۳۲ امامزاده در استان زنجان وجود دارد، افزود: در سال گذشته ۶ میلیارد ریال اعتبار به این اماکن اختصاص یافت که بسیار ناچیز بود و پاسخگوی نیازهای مساجد نبود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: اگر کمک‌های مردمی نباشد اوقاف نیز نمی‌تواند برای تامین منابع مالی و کمک به مساجد استان کاری از پیش ببرد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۱۵ میلیارد ریال از کمک‌های مردمی برای مساجد و امامزادگان استان هزینه شد، خاطر نشان کرد: این کمک‌ها تحت عنوان طرح مودت در اداره مساجد استان هزینه شد.

کرمی با بیان اینکه طرح مودت توسط هیأت امنا و امین بقاع متبرکه به منظور تامین نیازهای مالی و معنوی مساجد و مشارکت برای عمران و آبادانی بقاع متبرکه اجرا می‌شود، گفت: اوقاف تنها توزیع کننده بودجه است و منابع مالی خاصی برای مساجد ندارد به همین دلیل بیشتر از محل مشارکت مردمی برای تامین هزینه‌های عمرانی مساجد اقدام می کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به بخشی از هزینه های صورت گرفته برای مساجد استان، گفت: سال گذشته هزینه‌های مربوط به مساجد در حوزه مدیریت و پشتیبانی و مساعدت‌های عمرانی در سه حوزه ساخت، تجهیز و تعمیر سه مصلای نماز جمعه استان به مبلغ چهار میلیارد و ۱۶۰ میلیون تومان شد و همچنین مساعدت عمرانی به ۴۰ مسجد در سطح استان به مبلغ هفت میلیارد ریال انجام گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha