کمیته امداد کنگاور از طرح‌های کارآفرینی حمایت مالی می‌کند

کرمانشاه - ایرنا - مدیر کمیته امداد امام (ره) کنگاور روز سه‌شنبه در جریان افتتاح کارگاه تولیدی خیاطی بانوی کارآفرین این شهرستان با اعلام حمایت مالی این نهاد از طرح‌های کارآفرینی، گفت: برای اجرای طرح‌های کارآفرینی تا سقف هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال وام اشتغال پرداخت می‌شود.

«مجتبی کابلی» در حاشیه افتتاح این کارگاه تولیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: کارگاه خیاطی مددجوی تحت حمایت این نهاد با ظرفیت اولیه سه نفر جهت فعالیت مستقیم راه اندازی شد.

وی عنوان کرد: طرح راه اندازی شده در ۶ ماهه اول سال جاری و با سرمایه اولیه ۵۰۰ میلیون ریال از محل تسهیلات اشتغال زایی کمیته امداد اجرا شده که با برنامه ریزی به عمل آمده و پشتیبانی این نهاد در گام های بعدی بدون شک شاهد گسترش و افزایش میزان کیفی و کمی این کارگاه خواهیم بود.

کمیته امداد کنگاور بیش از ۶۱ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال پرداخت کرد

مدیر کمیته امداد شهرستان کنگاور در ادامه سخنان خود با اشاره به پرداخت ۵۸ فقره تسهیلات به مددجویان کمیته امداد طی سال جاری، افزود: مبلغ ۶۱ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال از طریق بانک‌های عامل و صندوق امداد ولایت به افراد تحت پوشش کمیته امداد، تسهیلات اشتغال پرداخت شد.

وی توضیح داد: کسانی که مشمول دریافت وام می‌شوند که دوره‌های مهارت آموزی را طی می‌کنند و سقف وام اشتغال نیز هزار و ۵۰۰ میلیون ریال است که طی پنج الی هفت سال باید اقساط آن پرداخت شود.

کابلی با بیان اینکه ماموریت اصلی ما توانمندسازی و ایجاد درآمد با ثبات برای افراد است، اظهار کرد: اگر خدمتی به مردم ارائه می‌شود، باید تکریم و حرمت آن‌ها را رعایت کرده و هیچ‌گونه منتی در کار نباشد. این ماموریت باید در لایه‌های کار و فعالیت خود را نشان دهد.

وی اضافه کرد: سه رکن اساسی برای این ماموریت در نظر گرفته شده اشتغال، مسکن و فرهنگ خودباوری و خود اتکایی از ارکان اصلی توانمندسازی است.

این مسوول گفت: اشتغال دغدغه اصلی و محوریت فعالیت های اجرایی این نهاد بوده و امروز شاهد تقاضای بالای مددجویان جهت راه اندازی فعالیت های اقتصادی و خودکفایی هستیم که این امر ضمن ارتقاء شاخص اقتصادی استان و فعال شدن چرخه تولید، فقر زدایی و رونق وضعیت معیشتی مردم شریف را بدنبال خواهد داشت.

شهرستان کنگاور با جمعیتی بیش از ۸۰هزار نفر در ۹۰ کیلومتری شرق کرمانشاه قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha