مکرون و پادشاه اردن بر لزوم افزایش تلاش‌ها برای پایان تنش در نوار غزه تاکید کردند

تهران- ایرنا- امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه و ملک عبدالله دوم پادشاه اردن یکشنبه شب در تماسی تلفنی با یکدیگر گفت وگو و طرفین بر لزوم افزایش تلاش‌های بین‌المللی برای پایان دادن به تشدید تنش‌ها میان نوار غزه و (رژیم) اسرائیل تاکید کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری قطر، پادشاه اردن در این تماس تلفنی ضمن هشدار بر پیامدهای خطرناک تشدید تنش بر امنیت کل منطقه، تصریح کرد: در صورت عدم وجود راه حل عادلانه برای مناقشه فلسطین و اسرائیل، اوضاع همچنان رو به وخامت خواهد گذاشت.

در ادامه این تماس تلفنی، طرفین خواستار ادامه هماهنگی‌ها و رایزنی‌های خود شده و اهمیت تلاش برای خویشتن‌داری از سوی طرفین درگیر در مناقشه، حمایت از غیرنظامیان و احترام به قوانین بین‌المللی بشردوستانه را یادآور شدند.

به گزارش ایرنا، رزمندگان مقاومت فلسطین از صبح شنبه عملیات همه جانبه و بی نظیر خود با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند؛ عملیاتی که در عمر ۷۵ ساله اشغالگران غاصب نظیر نداشته و صهیونیست‌ها را در شوک فرو برده است.

عملیات غافلگیرانه و گسترده مقاومت فلسطین در سرزمین‌های اشغالی در حالی در سومین روز خود ادامه دارد که نیروهای دیگر گروه‌های مقاومت همچون جهاد اسلامی و عرین الاسود نیز به رزمندگان حماس پیوسته‌اند و حزب الله نیز سه پایگاه شنود و راداری صهیونیست‌ها در منطقه اشغالی شبعا در جنوب لبنان را هدف قرار داده و ویران کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha