به گزارش ایرنا، «علی معایر» امروز (دوشنبه) در نشست خبری به مناسبت افتتاح آزادراه شیراز - اصفهان، اظهار کرد: قرارداد اولیه ساخت این آزادراه ۲۱۲ کیلومتر بود که در سال ۹۱ منعقد شد و اواخر سال گذشته برای ساخت قطعه هفتم و هشتم به درخواست مسوولان استان فارس قرارداد دیگری منعقد شد.
وی افزود: قطعه هفتم برای اتصال به رینگ کمربندی شیراز در حال ساخت است که هم اکنون به پیشرفت ۶۵ درصدی رسیده و قطعه هشتم هم با هدف اتصال استان فارس به بوشهر قرار است ساخته شود.
مدیرعامل شرکت راهسازی و عمران ایران توضیح داد: ۵۰ کیلومتر روسازی بتنی در ساخت این آزادراه استفاده شده است که در آینده نزدیک در همه پروژهها اضافه خواهد شد.
به گفته معایر، ۲ هزار تا ۳ هزار نفر نیروی انسانی به صورت مستقیم در اوج ساخت در این آزادراه بودند. فقط ۱۵ دستگاه سنگشکن در این پروژه نصب بوده است و از این پروژه میتوان به عنوان بزرگترین کارگاه عمرانی کشور نام برد.
به گزارش ایرنا، در صورت بهرهبرداری از این دو قطعه و اتصال قطعه هشتم از شیراز به بوشهر طول این آزادراه به ۲۵۲ کیلومتر گسترش مییابد.
نظر شما