۱۷ مهر ۱۴۰۲، ۱۳:۴۶
کد خبرنگار: 3043
کد خبر: 85252532
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شناسایی ۲۷۰ نفر از خانواده زندانیان برای اشتغال خانگی در قزوین

قزوین - ایرنا - رییس کل دادگستری قزوین از شناسایی ۲۷۰ نفر از خانواده زندانیان برای اشتغال خانگی و دایمی در این استان خبر داد و گفت: تاکنون بیش از ۱۰۰ نفر از این تعداد در واحدهای صنعتی مشغول به کار شده اند.

به گزارش ایرنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، "علی شعبانی روز دوشنبه با اعلام این خبر، تصریح کرد: امیدواریم با پالایش های صورت گرفته و شناسایی ظرفیت اشتغال استان، تا پایان سال بخش اعظمی از خانواده‌ها در شرکت‌های تولیدی استان مشغول به کار شوند.

وی با اشاره به اینکه در نیمه نخست سال جاری ۷۸۹ مددجو در کارگاه های اشتغالزایی زندان مرکزی قزوین مشغول به کار شده اند، تاکید کرد: اشتغال برای زندانیان و کمک به عدم بازگشت آنها به سمت ارتکاب جرم یک اقدام عملی در راستای کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و پیشگیری از وقوع جرم است.

وی ادامه داد: براساس سند تحول قضایی، علاوه بر کاهش جمعیت زندان ها باید برای مهارت آموزی و اشتغال زایی در زندان برنامه ریزی کنیم تا ضمن افزایش درآمد زندانیان و خانواده آنان سهمی را نیز در تولید کشور ایفا کنیم.

شعبانی با بیان اینکه اشتغال در زندان نقش موثری را در کاهش بزهکاری و تغییر سبک زندانیان به همراه دارد، افزود: این مساله شرایط لازم را فراهم می کند تا مددجو پس از آزادی نیز با مهارتی که در کارگاه های زندان کسب کرده برای خود فعالیت اقتصادی راه بیاندازد.

وی ادامه داد: دستگاه قضایی و مجموعه زندان‌های استان برای تحقق این امر با فراهم کردن بسترهای لازم تلاش کرده تا زمینه اشتغال زندانیان واجد شرایط را مهیا کند که نتیجه این اقدامات اشتغال ۷۸۹ مددجو در سال جاری بود.

به گفته شعبانی، از این تعداد ۴۰۸ مددجو در کارگاه های زندان، ۱۶۴ مددجو اعزام به کار و ۲۱۷ مددجو نیز اشتغال نشسته مشغول به فعالیت بودند.

مدیرکل دادگستری استان قزوین یادآور شد: در سال جاری و با همکاری تمامی بخش ها، اشتغال ۵۰ درصدی زندانیان هدف گذاری شده و باید محقق شود و در این راستا بایستی از تمامی ظرفیت های موجود، به خصوص حوزه صنعت که همواره پای کار بوده اند به خوبی استفاده شود تا بتوانیم با ایجاد اشتغال پایدار برای اعضای خانواده مددجویان، آسیب های اجتماعی را از آنها دور کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha