نام نویسی ۷۰ داوطلب قائمشهری انتخابات مجلس در حوزه تهران

ساری- ایرنا- فرماندار شهرستان قائمشهر با اشاره به اتمام فرایند نام نویسی از داوطلبان حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت که ۷۰ نفر با کد ملی قائمشهر در حوزه انتخابیه تهران ثبت‌نام کردند.

جواد مولایی قراء‌ روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس قانون انتخابات تا ۴۸ ساعت قبل از برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی، افرادی که در دیگر حوزه ها ثبت نام کردند، می توانند در حوزه انتخابیه محل تولد خود شرکت کنند و به عنوان نامزد محل مورد نظر در انتخابات حاضر شوند.

وی ادامه داد: همچنین ۲۵۶ نفر در شهرستان قائمشهر برای انتخابات پیش رو ثبت نام کردند که از حیث تعداد این شهرستان رتبه اول را در استان مازندران دارد.

رئیس ستاد انتخابات مرکز حوزه انتخابیه قائم شهر گفت که این شهرستان یکی از سیاسی ترین شهرستان های کشور به شمار می رود و تمام تلاش برای حضور پرشور مردم در انتخابات در حال انجام است.

وی اظهار داشت:‌هیات اجرایی دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان مرکز حوزه انتخابیه قائم شهر مشخص شدند.

مولایی قراء گفت: با توجه به حساسیت خاص این دوره از انتخابات، مشارکت و حضور حداکثری مردم پای صندوق های رای یک بار دیگر باعث عزتمندی ایران سربلند خواهد شد.

نام نویسی ۷۰ داوطلب قائمشهری انتخابات مجلس در حوزه تهران

مولایی افزود: این دوره از انتخابات، همان طور که از پیش ثبت نام داوطلبین شاهد بودیم، انتخاباتی پرشور و دشمن شکن به همراه نشاط اجتماعی و صلابت انقلاب اسلامی خواهد بود.

وی ادامه داد:حضور و شرکت در انتخابات یک تکلیف شرعی و قانونی است و به طور قطع قدم زدن، قلم زدن و فعالیت در این مسیر جز عبادات محسوب می شود و نتیجه آن همان خواهد شد که به تعبیر حضرت امام راحل، مردم سالاری دینی است.

در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، یکهزار و ۴۵۳ داوطلب از مازندران پیش ثبت نام کردند که از این تعداد یکهزار و ۲۹۰ نفر مرد و بقیه زن هستند. بیشترین میانگین سنی داوطلبان نامزدی مجلس شورای اسلامی۴۰ تا ۴۵ سال و بیشترین مدرک تحصیلی نیز مربوط به کارشناسی ارشد است و ۲۵ نفر نیز دارای مدرک تحصیلی دکتری هستند.

همچنین به اعتراض ۵۱۷ نفر از داوطلبان شرکت در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز رسیدگی شد.

براساس اعلام ستاد انتخابات کشور، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار می شود.

مازندران سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha