ایجاد شرایط امن برای برگزاری انتخابات وظیفه اصلی دستگاه قضا است

ساری - ایرنا - رییس کل دادگستری مازندران، برگزاری انتخاباتی سالم، امن و قانونمند، پیشگیری از وقوع جرم و برخورد با جرایم انتخاباتی را مهم‌ترین راهبرد دستگاه قضا در انتخابات امسال عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصادق اکبری روز یکشنبه در جلسه ستاد اعضای انتخابات مازندران، گفت که دستگاه قضا برای تامین امنیت و همچنین برگزاری انتخاباتی سالم و قانونمند عزمی جدی دارد و بی شک برای تحقق این مهم از تمام ظرفیت‌ها و امکانات به شکل مطلوب استفاده خواهد شد.

وی با بیان اینکه دستگاه قضا در برخورد با جرایم انتخاباتی با کسی شوخی ندارد و طبق مقررات به آن عمل خواهد کرد، اظهار داشت: لازم است مجریان و دست اندرکاران امر برگزاری انتخابات نیز ضوابط قانونی را رعایت کنند تا شاهد تخلفی در فرآیند برگزاری انتخابات نباشیم.
رییس کل دادگستری مازندران با عنوان اینکه در فرآیند برگزاری انتخابات اگر تخلفی صورت گیرد و پرونده ای تشکیل شود، رسیدگی آن به بعد از انتخابات موکول نخواهد شد، خاطرنشان کرد: برگزاری انتخابات متعدد در کشورمان بیانگر حاکمیت مردم ساری دینی در نظام اسلامی است و بی شک در این دوره نیز شاهد برگزاری انتخاباتی سالم و قانونمند با حضور حداکثری مردم در این رویداد مهم سیاسی خواهیم بود.

اکبری خاطرنشان کرد: همزمان با فرآیند انتخابات، دستگاه قضا نیز با صدور بخشنامه ای در اجرای ماده ۶۷ قانون انتخابات، نسبت به تشکیل ستاد پیشگیری از وقوع جرایم انتخاباتی اقدام کرد و اعضای ستاد استانی و شهرستانی نیز مشخص شده اند.

ایجاد شرایط امن برای برگزاری انتخابات وظیفه اصلی دستگاه قضا است

رییس کل دادگستری مازندران با اشاره به توطئه های سازمان یافته دشمنان و بدخواهان نظام اسلامی برای ضربه زدن به انقلاب، تصریح کرد: انتخابات امسال در مقایسه با دوره گذشته از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است و باید از تمام توان برای برگزاری انتخاباتی پرشور و سالم استفاده کنیم.

حجت‌الاسلام اکبری با بیان اینکه حضور مردم در صحنه و عرصه انتخابات به معنای تایید جمهوریت نظام اسلامی است، گفت: انتخابات، میدان مبارزه با دسیسه های دشمنان نظام اسلامی است و حضور پرشور مردم در این رویداد به حماسه ای سیاسی برای مقابله با توطئه ها و دسیسه های دشمنان تبدیل خواهد شد.

در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، یکهزار و ۴۵۳ داوطلب از مازندران پیش ثبت نام کردند که از این تعداد یکهزار و ۲۹۰ نفر مرد و بقیه زن هستند. بیشترین میانگین سنی داوطلبان نامزدی مجلس شورای اسلامی۴۰ تا ۴۵ سال و بیشترین مدرک تحصیلی نیز مربوط به کارشناسی ارشد است و ۲۵ نفر نیز دارای مدرک تحصیلی دکتری هستند. همچنین به اعتراض ۵۱۷ نفر از داوطلبان شرکت در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز رسیدگی شد.
براساس اعلام ستاد انتخابات کشور، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار می شود.
مازندران سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha