۱۸ مهر ۱۴۰۲، ۱۶:۱۲
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85253955
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

هیات‌های اجرایی انتخابات در ۴۶ حوزه گیلان تشکیل شد

رشت - ایرنا - سخنگو و دبیر ستاد انتخابات گیلان اعلام کرد: اعضای هیات‌های اجرایی دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۴۶ فرمانداری و بخش استان مشخص شدند.

جواد شفیعی ثابت عصر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه گیلان با ۱۷ شهرستان در ۱۱ حوزه انتخابیه دارای ۱۳ نماینده در مجلس شورای اسلامی است، اظهار کرد: بر اساس ماده ۳۸ قانون جدید انتخابات مجلس شورای اسلامی، هیات‌های اجرایی در ۴۶ نقطه استان باید تشکیل شود که این امر هم اینک به انجام رسیده است.

وی در تشریح فرآیند تشکیل هیات‌های اجرایی دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بر اساس قانون ۱۷ فرماندار و ۲۹ بخشدار مستقل باید اسامی ۳۰ نفر از معتمدین را به منظور تشکیل هیات اجرایی به هیات نظارت شهرستان معرفی کنند که این امر در تمام ۴۶ نقطه استان اعم از شهرستان و بخش انجام و طی آن در مجموع هزار و ۳۸۰ نفر به هیات‌های نظارت پیشنهاد شدند.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری گیلان خاطر نشان کرد: پس از تایید اسامی توسط هیات های نظارت طی چند روز گذشته فرمانداران ۱۷ شهرستان و ۲۹ بخشدار مستقل با دعوت از ۳۰ نفر از معتمدین، انتخابات داخلی را برگزار کردند که از این تعداد هشت نفر به عنوان اعضای حقیقی هیات های اجرایی و پنج عضو علی‌البدل انتخاب شدند.

وی بیان کرد: هشت عضو حقیقی انتخاب شده به اضافه فرماندار یا بخشدار و نماینده حقوقی با معرفی رییس کل دادگستری استان و نماینده ثبت احوال در مجموع ۱۱ نفر هستند که در هر یک از ۴۶ نقطه استان در قالب هیات های اجرایی فعال شدند.

سخنگوی ستاد انتخابات گیلان در تشریح وظایف هیات اجرایی اظهار کرد: تعیین تعداد و مکان شعب اخذ رای و عوامل اجرایی که باید در شعب حضور یابند و نیز ۱۱ فرمانداری که مرکز حوزه انتخابیه هستند در کنار بررسی صلاحیت کاندیداها وظایف قانونی را پیگیری می کنند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس همزمان با ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری ۱۱ اسفند سال جاری برگزار می شود.

۴۵ هزار نفر از عوامل اجرایی و نظارتی برای برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در روز یازدهم اسفندماه امسال مشارکت می‌کنند.

یک هزار و ١٧٢ نفر برای شرکت در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی پیش ثبت نام کردند که از این تعداد هزار و ۳۰ نفر مرد و بقیه زن هستند.

بیشتر بخوانید:

۴۵ هزار نیروی اجرایی و نظارتی در برگزاری انتخابات گیلان مشارکت می‌کنند

اعضای ستاد انتخابات گیلان تعیین شدند

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha