اضافه ساخت  بیشترین تخلف ساختمانی در اصفهان است
عکس تزیینی است

اصفهان - ایرنا - مدیر کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ شهرداری اصفهان گفت: اضافه ساخت مازاد بر پروانه، بیشترین تعداد تخلف ساختمانی در نیمه نخست سال ۱۴۰۲ در این کلانشهر بوده است.

غلامعلی فیض‌اللهی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: یک هزار و ۹۶ رای در مدت مورد نظر به این تخلف اختصاص یافته است و پس از آن، تخلف مرتبط با تبدیل با تعداد ۶۴۶ رای و احداث بالکن مازاد بر پروانه در گذر با تعداد ۴۲۶ رای رتبه های بعدی جرائم ساختمانی در اصفهان را شامل می‌شود.

وی اضافه کرد: کسری پارکینگ با ۲۷۷، احداث بنا بدون پروانه مازاد بر تراکم با ۲۳۰، اضافه ساخت مازاد بر پایان کار با ۲۰۸، احداث بنا بدون پروانه در حد تراکم مجاز ۱۹۴، احداث سقف و طبقه مازاد بر پروانه با ۱۲۴، اضافه ساخت مازاد بر پروانه ناشی از پر شدن عقب نشینی با ۷۵ و اضافه ساخت مازاد بر پروانه حاصل از پیش روی ساختمان با تعداد ۴۷ رای رده‌های بعدی تخلف ساختمانی در این خطه است.

مدیر کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ شهرداری اصفهان تصریح کرد: در پنج ماه نخست امسال آرای تخریب تخلفات ساختمانی شهر اصفهان به چهار درصد کاهش یافته و رسیدگی به پرونده‌های تخلفات امروزه در این کمیسیون به روز شده است.

فیض‌اللهی افزود: وظیفه این کمیسیون رسیدگی به تخلفات ساختمانی از لحاظ ضوابط شهرسازی، ایمنی و بهداشتی است و اگر شهروندان در حوزه ساختمان سازی مرتکب تخلفی شوند، این تخلفات در کمیسیون ماده ۱۰۰ مورد رسیدگی و بررسی قرار می‌گیرد.
وی ادامه داد: این کمیسیون بیشتر برای افرادی اهمیت دارد که قصد احداث بنای جدیدی را دارند یا بنایی را ساخته اند که بدون پروانه یا مازاد بر پروانه ساختمانی است، در این ارتباط از مردم می‌خواهیم بطور شخصی پیگیر پرونده‌های خود باشند و تحت هیچ شرایطی پرونده خود را به واسطه‌ها یا دیگر افرادی که ذینفع نیستند واگذار نکنند.
مدیر کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری اصفهان با بیان اینکه در سال ۱۳۲۴ با تصویب قانون ۲۷۴ آیین دادرسی اولین بار برای تخلفات ساختمانی مجازات تعیین و با انجام اصلاحات در سال ۱۳۴۵ ماده ۱۰۰ قانون شهرداری تصویب شد، خاطرنشان کرد: شهرداری‌ها مجاز به جلوگیری از بروز مخاطرات ساخت و ساز ساختمان‌های دارای تخلفات در محدوده و حریم شهرها هستند.

فیض‌اللهی گفت: امروزه باید بیش از هر شاخص دیگری به مسائل ایمنی توجه کنیم و بحث کنترل ساختمان باید با دقت بیشتری همراه باشد.

به گزارش ایرنا، بر اساس آمار موجود، در سال گذشته ۶۹ هزار و ۱۴۹ رای در حوزه تخلفات ساختمانی در کلان‌شهر اصفهان صادر شد که ۵۶ هزار و ۶۹۳ مورد از آن معادل حدود ۸۲ درصد، مشمول پرداخت جریمه نقدی و پنج هزار و ۲۷۰ مورد برابر با ۷.۶ درصد مشمول تخریب بوده است.

شهر اصفهان با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت ۱۵ منطقه شهرداری دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha