۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۷:۳۰
کد خبرنگار: 987
کد خبر: 85099405
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۶۹ هزار رای با موضوع تخلفات ساختمانی در اصفهان صادر شد

اصفهان - ایرنا - مدیر کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ شهرداری اصفهان گفت: در سال گذشته ۶۹ هزار و ۱۴۹ رای در حوزه تخلفات ساختمانی در این کلانشهر صادر شد.

غلامعلی فیض‌اللهی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: این تعداد رای پس از تشکیل ۱۰ هزار و ۷۰۰ پرونده صادر شد و ذکر این نکته ضروریست که یک پرونده می‌تواند چندین رای جزیی یا کلی داشته باشد.

وی ادامه داد: ۵۶ هزار و ۶۹۳ مورد از تخلفات ساختمانی معادل حدود ۸۲ درصد، مشمول پرداخت جریمه نقدی و پنج هزار و ۲۷۰ مورد برابر با ۷.۶ درصد مشمول تخریب بوده است.

مدیر کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ شهرداری اصفهان تصریح کرد: ۲ هزار و ۳۵۶ مورد برابر با ۳.۴ درصد با رای برائت رو به رو شد و چهار هزار و ۸۳۰ مورد معادل ۶.۹۶ درصد سایر موارد بوده است.

فیض‌اللهی خاطرنشان کرد: اضافه ساخت مازاد بر پروانه، تبدیل نقاب(در بخش پنجره سازی ساختمان)، احداث بالکُن در روگذر و تخلف مربوط به پارکینگ و احداث بدون پروانه بیشترین فراوانی تخلفات را شامل می‌شود.

وی افزود: مطابق با تبصره یک ماده ۱۰۰ قانون شهرداری، انجام تخریب پس از صدور رای وظیفه خود مالکان است و قانون بین اشخاص دولتی، غیر دولتی و حقیقی در این خصوص تفاوتی قائل نشده است. در صورتی که ظرف ۲ ماه پس از اعلام شهرداری تخریب صورت نگیرد شهرداری برای تخریب اقدام و هزینه این کار بعلاوه ۱۵ درصد بیشتر را از مالک اخذ می کند.

مدیر کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ شهرداری اصفهان درباره آرای شماری از ساختمان‌های این شهر اظهار داشت: برای ساختمان سازمان بازرسی استان اصفهان در منطقه ۶ حکم تخریب صادر کردیم که این حکم قطعی است، پرونده ساختمان فتحعلی در خیابان چهارباغ بالا ابتدای خیابان نیکبخت همچنان در جریان است و رای نهایی آن صادر نشده است، حکم تخریب بخشی از ساختمان آبدار در منطقه یک اجرا شده و محله شهید شاکری در منطقه ۱۴ درگیر مباحث دیگر حقوقی است.

شهر اصفهان با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت ۱۵ منطقه شهرداری دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha