پروژه‌های امیدآفرین برق‌رسانی به فارس در آستانه سفر رییس جمهور

شیراز-ایرنا-همزمان با دومین دور سفر رییس جمهور و اعضای هیأت دولت به فارس شرکت برق منطقه‌ای فارس جزییاتی از طرح‌های قابل بهره‌برداری در این سفر را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا،استان فارس روز پنجشنبه ۲۰و جمعه ۲۱ مهرماه میزبان رییس جمهور است.

پروژه‌های امیدآفرین برق‌رسانی به فارس در آستانه سفر رییس جمهور

استاندار فارس اخیراً در نشست شورای اداری استان در شیراز در رابطه با این سفر گفت: پیش نویس خوبی برای دور دوم سفر رئیس جمهور به استان آماده شده که حاکی از رشد سه برابری اعتبارات نسبت به دور اول است.

وی به تحقق ۸۵ درصدی مصوبات دور اول سفر رئیس جمهور به فارس اشاره کرد و گفت: در سفر دوم، بناست هر وزیر به ۲شهرستان سفر کند و بدین ترتیب همه شهرستان های استان میزبان وزرای دولت سیزدهم خواهند بود.

در این سفر قرار است طرح‌های بزرگی در بخش‌های مختلف به بهره‌برداری برسد و در حوزه برق نیز پروژه‌های قابل‌توجهی آماده افتتاح است.

معاون برنامه ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه‌ای فارس که معتقد است سفر دوم هیأت دولت و رییس‌جمهور به فارس دریچه‌ای به توسعه شرایط تأمین و انتقال برق به این استان خواهد گشود در این باره گفت: همزمان با این سفر بهره‌بردای از طرح‌های زیربنایی تأمین برق در جنوب فارس را شاهد خواهیم بود.

۱۳پروژه با اعتباری معادل یک هزار و ۲۶۳میلیارد تومان

محمد حبیب آگهی افزود: طرح‌هایی که در شهرستان خنج و قیر و کارزین افتتاح می‌شود قطعاً تأثیر بسزایی در تثبیت شرایط تأمین برق پایدار در جنوب فارس خواهدداشت.

وی اضافه کرد: در این سفر تعداد ۱۳پروژه با اعتباری معادل یک هزار و ۲۶۳میلیارد تومان به بهره‌برداری خواهد رسید و بدلیل محدودیت در تعداد برنامه‌های افتتاحیه پروژه‌ها تنها بخشی از پروژه‌ها انتخاب شده است.

معاون برنامه‌ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه‌ای فارس به بیان این پروژه‌ها پرداخت و گفت: ۲ طرح تأمین و انتقال برق در شهرستان خنج شامل، احداث پست ۲۰/۱۳۲ کورده خنج با سرمایه گذاری ۷۰ میلیارد تومان و بهره‌گیری از یک دستگاه ترانس ۵۰ مگاولت آمپری و همچنین افتتاح طرح احداث خط کورده خنج و سیم کشی فیبر نوری در این شهرستان با سرمایه‌گذاری ۳۲۶.۵میلیارد تومانی و بهره‌گیری از ۵۰ کیلومتر خط ۲مداره و سیم‌کشی بصورت خط گرم از جمله طرح‌های سفر رییس جمهوری هستند.

وی افزود: این پروژه‌ها طی ۱۰ ماه به اتمام رسیده؛ در حالی که زمان مشابه اجرائی آنها ۲۴ ماه است.

افتتاح ۲طرح تأمین و انتقال برق در شهرستان قیر وکارزین

معاون برنامه‌ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه‌ای فارس عنوان کرد: همچنین در دومین سفر رییس‌جمهوری به فارس شاهد افتتاح ۲طرح تأمین و انتقال برق در شهرستان قیر و کارزین شامل احداث پست سیار ۶۶موقت قیر ۳ و احداث خط ۶۶ سیمان سپهر- قیر۳ هستیم.

وی یادآور شد: این ۲طرح به ترتیب با سرمایه گذاری ۷۰میلیارد تومان و ۴۵ میلیارد تومان احداث شده است و انجام این پروژه‌ها معمولا ۲سال به طول می‌انجامد که با تلاش جهادی حدنصاب ۶ ماهه برای اجرای این طرح ثبت شده است.

آگهی با بیان اینکه صنعت برق از مهمترین صنایع زیرساختی است که یکی از با اهمیت ‌ترین شاخص‌های توسعه یافتگی در قالب مصرف سرانه برق متجلی می‌شود.

وی ادامه داد: در گروه‌های مختلف مصرف انرژی از جمله خانگی ، صنعت ،تجارت، کشاورزی و پزشکی، انرژی برق به عنوان یک منبع انرژی تمیز و بی خطر با استاندارد بالا بسیار حائز اهمیت است؛ بنابراین به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که توسعه صنعت برق و زیرساخت‌های مورد نیاز جهت توسعه و رشد اقتصادی جلوه‌ای آشکار داشته باشد و زمینه توسعه پایدار در زمینه تامین انرژی فراهم شود.

معاون برنامه‌ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه‌ای فارس یادآور شد: موضوعی که کارشناسان و مدیران شرکت‌های برق در استان فارس بر آن تأکید می.کنند این است که با برنامه‌ریزی‌های دقیق و همچنین پیگیری موضوعات مدیریت مصرف بتوان مشکل کمبود تولید برق را به ویژه در تابستان مدیریت کرد.

وی با اشاره به اینکه مدیریت مصرف و مدیریت اوج بار برای تابستان موضوعی ضروری است تا از خاموشی های ناخواسته جلوگیری شود، گفت: اکنون با پشتیبانی سرمایه‌گذاری‌های بهینه دولت در این استان می‌توان امید داشت که تابستان‌های آینده نیز مانند امسال و سالهای گذشته بتوان از نقطه اوج مصرف برق گذر کرد.

معاون برنامه‌ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه‌ای افزود: با عنایت به دستور و تأکید مقام عالی وزارت نیرو، در اقدامی جهادی و بی سابقه در کل کشور و با تلاش بی وقفه و خستگی‌ناپذیر نیروهای این شرکت و پس از رایزنی‌های زیاد با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، تعداد ۱۶ دستگاه دیزل ژنراتور در ۹ ساختگاه مختلف، علیرغم محدودیت در زیرساخت‌های مورد نیاز در مناطق محروم و دور افتاده فارس، در مدت زمان معادل ۴۵ روز تهیه، نصب و بهره برداری شده است که اجرای به موقع پروژه‌های در دست اقدام جهت حل مشکلات شبکه و تأمین برق پایدار و عبور موفق از پیک بار، به عنوان یک رکورد بی سابقه محسوب می‌شود.

پروژه‌های امیدآفرین برق‌رسانی به فارس در آستانه سفر رییس جمهور

۲۲ مهرماه ۱۴۰۰ نیز دولت سیزدهم در هفتمین سفر استانی خود به فارس سفر کرد و در آن سفر ۱۴۲ پروژه را با اعتباری ۶هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان مصوب کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha