۱۶۰ هزار تماس در سامانه سامد تهران ثبت شد/ ارتباط با مردم عامل افزایش اعتماد اجتماعی

تهران بزرگ - ایرنا - مدیرکل بازرسی استانداری تهران از ثبت ۱۶۰ هزار تماس در سامانه سامد خبر داد و ارتباط مستقیم با مردم را عامل مهمی برای افزایش اعتماد اجتماعی دانست.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری تهران، اسدالله تقی‌زاده روز سه‌شنبه با اشاره به سیاست‌های اتخاذی دولت سیزدهم مبنی بر ارتباط تنگاتنگ با مردم اظهار کرد: رویکرد دولت سیزدهم در ارتباط دولت با مردم، رویکرد در میان مردم بودن است، از این جهت حضور مسوولان در برنامه‌ها و مناسبت‌های مختلف و همچنین به صورت مستمر در استان تهران از آغاز بکار دولت مردمی در حال اجراست.

به گفته وی، این برنامه ها در قالب برنامه‌های ملاقات چهره به چهره، سامانه تلفنی ۱۱۱ سامد و همچنین حضور مردم در دیدارهای مسوولان استانی و شهرستانی در نمازهای جمعه انجام می‌شود.

تقی‌زاده با اشاره به برگزاری مستمر میز خدمت و ارتباط مردمی در محل نماز جمعه تهران ادامه داد: در حالیکه ابتدای اجرای این طرح مردم آن را تلقی و حتی برخی گزارشات اعتراضی از اجراهای مناسبتی ارسال می‌شد ولی حالا ارتباط دوسویه خوبی بین مردم و مدیران کل شکل گرفته است؛ آنها پیگیری‌ها و به ثمر نشستن درخواست‌ها را مشاهده و همچنین به میز خدمت اطمینان پیدا کرده‌اند.

مشاور استاندار تهران در ادامه با اشاره به همراهی مردم در رفع مشکلات اظهار کرد: اکنون رویکرد در ملاقات‌های مردمی تخصصی شده و حتی پیشنهادات و پیگیری‌های بسیاری برای بهتر شدن این برنامه ها دارند؛ این ارتباطات از یک حرکت کوتاه مدت به یک برنامه منسجم و چندجانبه تبدیل شده و ارتباطات خوبی را به صورت زنجیره‌وار در تمام سطوح تا نهاد ریاست جمهوری شکل داده است.

انجام ملاقات‌های چهره به چهره در شهرستان‌ها با محوریت فرمانداران

تقی زاده با اشاره به ارزیابی حضور مسوولان و مدیران کل در برنامه میز خدمت به صورت مستمر تاکید کرد: ملاقات‌های چهره به چهره در شهرستان‌ها با محوریت فرمانداران انجام می‌شود؛ همچنین در صورت کوتاهی مدیری نسبت به حضور در میان مردم آن مسوول تذکر گرفته و شاید به مرحله برخورد اداری و قانونی نسبت به عدم توجه به ملاقات‌های مردمی هم برسد.

مدیرکل بازرسی استانداری تهران خبر داد: در هفته دولت ۲۲۶ برنامه میز خدمت در شهرستان‌های استان تهران و تهران بزرگ انجام شد که حضور یک هزار و ۹۳ نفر در این مراجعات ثبت شد؛ عمده موارد درخواست مردمی در حوزه تسهیلات مالی، اشتغال و مسکن بود که در حال پیگیری در کارگروه‌های مختلف است.

پالایش دقیق و پیگیری درخواست‌ها عامل افزایش رضایت مردمی

تقی‌زاده در ادامه به بررسی سیاست اتخاذی دولت سیزدهم در اجرای مداوم دیدارهای چهره به چهره با مردم پرداخت و افزود: پالایش دقیق و پیگیری درخواست‌های مردم منجر به افزایش رضایت مردمی می‌شود؛ در حال حاضر یکی از برنامه های مهم، نظارت بر ادارات و سازمان‌ها در قالب برنامه هوشمند رضایت‌سنجی از کارکنان‌ است که با نظارت سازمان امور استخدامی کشوری و همکاری سازمان مدیریت برنامه‌ریزی استان و معاونت توسعه استانداری تهران محقق شده است.

وی با اشاره به فعال شدن کد دوبُعدی هوشمند (QR) در استان تهران برای بیش از ۲۵ هزار کارمند اظهار کرد: مدت زمان رسیدگی و پیگیری یک درخواست منوط به مراحل و فرآیندهای قانونی آن است ولی تلاش می‌کنیم تا با کاهش برخی فرآیندهای غیرضرور، زمان و مدت رسیدگی کاهش و شهروندان در زمان کمتری به پاسخ درخواست خود برسد.

حضور مسوولان در جمع مردم ظرفیتی مهم برای تحقق شعار دولت مردمی

مدیرکل بازرسی استانداری تهران گفت: حضور مسوولان در جمع مردم گام اولیه بوده و ظرفیتی شگرف را در راستای تحقق شعار دولت مردمی سیزدهم شکل داده اما استمرار و نتیجه‌بخشی امورات مردم در گام بعدی مهمتر از شروع کار است.

تقی‌زاده با اشاره به سنگین بودن تکلیف در استان تهران افزود: در این استان کار بسیار و همراهی سایر دستگاه‌های اجرایی به ویژه قوه قضاییه را نیاز داریم؛ همکاری دو سویه و همنوایی در تهران با همراهی دستگاه قضایی شکل گرفته و گزارشاتی که از فساد اداری، تبعیض و تخلفات دستگاه‌ها به این اداره‌کل و سامانه سامد ارسال شود، توسط بازرسان بررسی و مورد راستی‌آزمایی قرار می‌گیرد.

وی تاکید کرد: این امور با حساسیت پس از پیگیری به دستگاه‌های ناظر و هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری منتقل و به صورت تخصصی بررسی و به آن توجه می‌شود از ابتدای دولت سیزدهم در استانداری تهران بیش از ۷۰ مورد پرونده بررسی شده که برخورد لازم در راستای مبارزه با فساد صورت گرفته و این مسیر ادامه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha