حجم زیاد زباله مانع لایروبی انهار مناطق جنوبی تهران است 

تهران بزرگ - ایرنا - شهردار منطقه ۱۵ با اشاره به شروع لایروبی انهار گفت: بدلیل حجم زیاد زباله این اقدام در مناطق جنوبی پایتخت بسیار سخت است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی شیری روز چهارشنبه در یک نشست خبری و در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا اظهار کرد: معمولا در مناطق جنوبی پایتخت اقدام به جمع آوری زباله و لایروبی انهار دشوار است چرا که حجم زیادی از زباله‌های دیگر مناطق شهر نیز دبه این منطقه منتقل می‌شود.

وی افزود: با این حال عملیات لایروبی انهار در یک برنامه زمانبندی مشخص انجام می‌شود و تلاش می‌کنیم با انجام آن، در فصل بارندگی با مشکل مواجه نشویم.

شهردار منطقه ۱۵ ادامه داد: این منطقه از لحاظ میزان بودجه رتبه چهارم تهران را به خود اختصاص داده که نشان از اهمیت مدیریت شهری به جنوب تهران دارد همچنبن سال گذشته در طرح من شهردارم ۵۰ هزار شهروند مشارکت داشتند که بهانه‌ ای شد برای ۶۴ طرح محله‌ای و ۲۶ طرح احداثی که در موضوع طرح های محله ای ۷۶ درصد و طرح های احداثی ۴۰ درصد پیشرفت داشتیم.

وی اظهار کرد: در موضوع آسفالت نیز مقرر شد شهرداری ۱.۵ میلیون تن تا پایان سال در تهران آسفالت ریزی داشته باشد که بخش زیادی از آن به منطقه ۱۵ اختصاص دارد و تا امروز ۶۲ هزار تن در معابر منطقه ۱۵ آسفالت ریزی شد و منطقه دوم تهران از این موضوع هستیم در حالی که در پنج سال گذشته به صورت میانگین سالانه ۱۲ هزار تن آسفالت ریزی انجام می شد.

شیری با بیان اینکه منطقه ۱۵ پنجمین منطقه از لحاظ وجود بافت فرسوده است افزود: بخشی از ناحیه دو و تمام ناحیه یک منطقه بافت فرسوده است اگر در چند سال گذشته برنامه تعریف شده اجرایی می شد و پیش می رفت تاکنون باید ۷۰ درصد از بافت نوسازی می‌شد اما این آمار برعکس است و ۳۰ درصد نوسازی شده و ۷۰ درصد باقی مانده است.

وی تاکید کرد: امسال این قول را گرفتیم که ۲ هزار پروانه در منطقه صادر شود و بخش اعظم آن در بافت فرسوده باشد در مجموع در یک سال گذشته یک هزار و ۳۰۰ پروانه را صادر کردیم و برای امسال نیز تا امروز حدود ۸۰۰ پروانه صادر شده و تا پایان سال به ۲ هزار پروانه خواهیم رسید.

وی در خصوص طرح های در حال اجرای این منطقه نیز گفت: طرح کلینیک گل و گیاه را در منطقه تعریف کردیم همچنین پایانه خاورشهر و ثامن(ع) در حال اجرا است و طرح پل موتوررو را نیز داریم که تا یک ماه آینده به بهره داری می‌رسد همچنین در کنار آن چند کلان طرح داریم که از جمله آنها بوستان ۱۲۰ هکتاری آزادگان است و در مجموع سه بخش پارک آزادگان، توسکا و مجموعه خلیج فارس یک مجموعه ۳۰۰ هکتاری را تشکیل می‌دهد.

شیری یادآور شد: اولین پارک آبی شهر تهران در بوستان آزادگان قرار داشت و این مجموعه چند سالی است به دلیل فرسودگی تعطیل شده برای فعال کردن آن فراخوان برگزار کردیم که ۱۱ طرح ارائه شد و از هفت طرح که به بخش نهایی راه پیدا کردند سه طرح به عنوان طرح برتر برگزیده شد و فراخوان جذب سرمایه گذار آن را از آبان ماه می دهیم تا در قالب پارک آبی دو قلو در سه هکتار اجرا شود، همچنین نگارخانه هنر و دریاچه ۹ هکتاری در این مجموعه ۳۰۰ هکتاری وجود دارد که می تواند محرک توسعه‌ای برای منطقه ۱۵ باشد.

وی گفت: انبار قدیمی چای در منطقه، تغییر کاربری پیدا کرد فضایی که حدود ۵۰ سال به عنوان انبار چای و مواد غذایی بود با تغییر کاربری از ساختمان ناایمن خارج می‌شود و با کاربری جدید یک توسعه مناسبی نیز در منطقه ایجاد می‌شود.

به گفته شهردار منطقه ۱۵، طرح بزرگراه شهید شوشتری به عنوان طرح فرامنطقه است که سه کیلومتر آن در منطقه ۱۵ واقع شده و قرار است فاز اول آن امسال به اتمام برسد همچنین در ساخت این بزرگراه از ۱۶ پلاک تجاری همه آنها تملک شده و از هفت پلاک مسکونی، تملک پنج مورد آن انجام شد و بحث تملک ۲ پلاک باقیمانده نیز تا موقع اجرا به اتمام خواهد رسید.

شیری در خصوص معتادان متجاهر نیز گفت: در منطقه ۱۵ معتادان متجاهر بخش کوه گچی جمع آوری شده و کوهسنگی نیز پاکسازی شده است در ۶ ماهه دوم ۱۴۰۱ حدود سه هزار و ۲۰۰ نفر و ۶ ماه اول امسال چهار هزار و ۸۰۰ معتاد از آقایان و ۱۲۵ نفر از خانم‌ها جمع آوری و تحویل مراکز ماده ۱۶ شدند همچنین روزانه بین ۲۵ تا ۳۰ نفر جمع آوری معتادان متجاهر در منطقه انجام می‌شود که البته بخشی از آنها به دلایلی آزادسازی می‌شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha