۱۹ مهر ۱۴۰۲، ۱۱:۳۲
کد خبرنگار: 1050
کد خبر: 85254729
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

موسسه کهریزک صاحب جایگاه مشورتی در سازمان ملل شد

کرج - ایرنا - مدیرآسایشگاه خیریه کهریزک استان البرز اعلام کرد: شورای اجتماعی و اقتصادی سازمان ملل متحد پس از بررسی های لازم، گواهی جایگاه مشورتی خود را برای افزایش تعامل بین المللی به موسسه خیریه کهریزک مستقر در استان های تهران و البرز اعطا کرد.

" افشین وجدانی روشن " روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: به دنبال پیشنهاد تشکل های مردم نهاد سازمان ملل، شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد، تصمیم به اعطای مرتبه ی مشورتی ویژه (Special Consultative Status) به موسسه خیریه کهریزک گرفت.

وی بیان کرد: این شورا معروف به اکوسوک (ECOSOC) یکی از پنج رکن اصلی سازمان ملل متحد است که فصل دهم منشور این سازمان به آن اختصاص دارد که با اعطای مقام مشورتی به تشکل های مردم نهاد واجد شرایط مشخص شده، زمینه فعالیت این تشکل ها را در کمیسیون‌ها و انجمن‌های شورا فراهم می‌کند.

موسسه کهریزک صاحب جایگاه مشورتی در سازمان ملل شد

مدیرآسایشگاه خیریه کهریزک استان البرز یاد آورشد: همکاری با سازمان های هم سو در دیگر کشورها از مهمترین اهداف مشارکت در اکوسوک است د و این اعتبار را ایجاد می کند تا در سیاستگذاری های بین المللی در حوزه های مرتبط با فعالیت کهریزک،این موسسه صاحب نظر باشد.

وی تاکید کرد: داشتن مقام مخصوص مشورتی شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد، همچنین این فرصت را در اختیار کهریزک قرار می‌دهد که از تجارب سازمان های مردم نهاد مشابه در سطح بین المللی استفاده و در نشست های مشورتی این سازمان‌ها در سازمان ملل شرکت کند.

موسسه خیریه کهریزک به عنوان یکی از قدیمی ترین و بزرگترین مراکز خیریه کشور در حوزه نگهداری سالمندان و معلولان است که از سال ۱۳۵۱ در این حوزه فعالیت دارد ؛ اکنون بیش از سه هزار و ۲۰۰ سالمند، معلول، بیمار ام اس و کودک معلول ذهنی و اتیسم در۲ آسایشگاه کهریزک تهران و البرز مراقبت می شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha