۱۹ مهر ۱۴۰۲، ۱۱:۱۷
کد خبرنگار: 909
کد خبر: 85254747
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶۳ نشست تخصصی رویداد جایزه مصطفی(ص) در دانشگاه‌های اصفهان برگزار شد

اصفهان - ایرنا - رییس بنیاد نخبگان استان اصفهان گفت: ۶۳ نشست تخصصی در جریان پنجمین دوره رویداد " جایزه مصطفی(ص)" در دانشگاه ها و مراکز علمی و پژوهشی اصفهان و با حضور دانشمندان جهان اسلام برگزار شد.

به گزارش ایرنا، پنجمین دوره رویداد جایزه مصطفی(ص) با هدف شناسایی آثار برجسته دانشمندان جهان اسلام در توسعه علم و فناوری، ششم تا دوازدهم مهر امسال در اصفهان برگزار شد.

حسین ربانی روز چهارشنبه در جلسه شورای اطلاع رسانی استان اصفهان در استانداری افزود: در رویداد جایزه مصطفی(ص) در اصفهان ۱۳ بازدید تخصصی، انجام و ۲ نمایشگاه و جشنواره تخصصی نیز برگزار شد.

وی با بیان اینکه ۱۶ تفاهم‌نامه نیز بین دانشگاه‌ها و مراکز علمی با دانشمندان جهان اسلام در این رویداد منعقد شد، اظهار داشت: در رویداد جایزه مصطفی (ص) به هدف اصلی آن که پُررنگ کردن اهمیت علم و فناوری در دین اسلام است، دست یافتیم.

ربانی همچنین به مراسم افتتاحیه جایزه مصطفی(ص) اشاره و تصریح کرد: حضور و سخنرانی رییس جمهور در این رویداد سبب شد تا علاوه بر بُعد ملی از اهمیت بین المللی برخوردار شود و توجه بسیاری از مردم کشورمان و جهان به این جایزه و اهداف آن جلب شود.

وی تاکید کرد: حضور و سخنرانی رییس جمهور در مراسم افتتاحیه جایزه مصطفی(ص) در اصفهان بازخورد خوب و تاثیرگذاری داشت.

ربانی با اشاره به پرچمداری ایران در حرکت در مسیر علم و فناوری و حمایت رهبر معظم انقلاب از این حرکت، اضافه کرد: دانشگاهیان ما در دنیا مایه افتخار هستند و بسیاری، ایرانی‌ها را به‌عنوان افراد تحصیل‌کرده می‌شناسند.

رییس بنیاد نخبگان اصفهان بیان اینکه یکی دیگر از اهداف اصلی این رویداد، بحث رسانه ای آن بود، گفت: برگزاری چنین رویدادی در شهری مانند اصفهان سبب می‌شود تا مباحث علم و فناوری با مسائل فرهنگی، تاریخی و ملی ما عجین شود.

وی با بیان اینکه دانشمندان جهان اسلام در رویداد جایزه مصطفی(ص) از برترین دانشگاه‌های اصفهان و بخش‌های مختلف آنها بازدید کردند و تحت تاثیر قرار گرفتند، افزود: این افراد زمانی‌که به کشورهای خود بازگشتند سفیران ما برای شناساندن ظرفیت های فرهنگی و علمی ایران به دنیا هستند.

رییس بنیاد نخبگان اصفهان با بیان اینکه برنامه‌های مختلفی از مقطع دانش آموزی و دانشجویی گرفته تا نشست‌های تخصصی استادان در این رویداد برگزار شد، خاطرنشان کرد: یکی از این برنامه‌ها، نشست دانش آموزی در زمینه هوش مصنوعی با همکاری آموزش و پرورش و با حضور معاون رییس جمهور بود.

ربانی ادامه داد: با برگزاری این جلسه مشخص شد که ظرفیت‌های بخش دانش آموزی ما در زمینه هوش مصنوعی فراوان است و باید برای آن برنامه ریزی کرد.

وی همچنین با بیان اینکه بهترین شرکت‌های فعال در زمینه هوش مصنوعی در نمایشگاه اصفهان حضور یافتند، اظهار داشت: زیست بوم اصفهان به‌منظور تبدیل شدن آن به قطب هوش مصنوعی در کشورمان بسیار خوب است و باید از این فرصت بهره گرفت.

ربانی به امضای تفاهم‌نامه بین دانشمندان هفت کشور با شبکه پژوهش های بین رشته ای سلامت استان اصفهان نیز اشاره و اضافه کرد: این شبکه فعالیت‌های بین رشته ای که با همکاری سه دانشگاه بزرگ اصفهان و زیر مجموعه مرکز تعالی ابن سینا کار می کند، میزبان پنج دانشمند برگزیده جایزه مصطفی(ص) بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha