۲۹ شهریور ۱۴۰۲، ۱۳:۳۳
کد خبرنگار: 909
کد خبر: 85233839
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رویداد "جایزه مصطفی" به شبکه‌سازی بین فناوران ایرانی و کشورهای اسلامی کمک می‌کند

اصفهان - ایرنا - معاون توسعه فناوری شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: برگزاری رویداد "جایزه مصطفی(ص)" به گسترش ارتباطات علمی و شبکه‌سازی بین فناوران و دانشمندان ایرانی و کشورهای اسلامی، کمک بسیاری می‌کند.

به گزارش ایرنا، پنجمین دوره رویداد جایزه مصطفی(ص) با هدف شناسایی آثار برجسته دانشمندان جهان اسلام در توسعه علم و فناوری، مهر امسال در اصفهان برگزار خواهد شد.

احسان یزدیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال اصفهان میزبان پنجمین دوره این رویداد و دانشمندان برتر جهان اسلام است و به همین مناسب بیش از یکصد دانشمند مسلمان از کشورهای مختلف به ایران سفر می‌کنند.

وی ادامه داد: حضور این تعداد دانشمند مسلمان در یک رویداد در کشورمان و در شهر اصفهان، بهترین فرصت برای برقرار ارتباط و شبکه‌سازی بین آنها با فناوران و استادان دانشگاه‌های برتر ایران است.

یزدیان با اشاره به اینکه شکل‌گیری این ارتباط در سال‌های گذشته در مواردی به تبادل فناوری مُنجر شده است، اظهار داشت: معرفی و تجلیل از دانشمندان مسلمان برتر در این رویداد سبب شده است که بسیاری از آنها در دنیا بیشتر شناخته شوند.

وی با اشاره به همکاری شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در برگزاری رویداد جایزه مصطفی(ص) خاطرنشان کرد: برگزاری نشست‌های تخصصی و بازدید مهمانان خارجی از حدود ۱۵ شرکت دانش بنیان و فناور مستقر در این شهرک از جمله برنامه‌های جایزه مصطفی(ص) در روز شنبه هشتم مهر است.

معاون توسعه فناوری شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان تاکید کرد: برگزاری این نشست‌ها و بازدیدها به آشنایی هرچه بیشتر دانشمندان و فناوران کشورهای دیگر از ظرفیت پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان ایران و اصفهان منجر می‌شود و زمینه‌ساز برقراری ارتباطات بیشتر بین آنها خواهد بود.

یزدیان، موضوع نشست‌هایی که با حضور دانشمندان مسلمان در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان برگزار می‌شود را تبادل تجربیات علمی، شبکه سازی، توسعه فناوری و مدیریت نُخبگان عنوان کرد.

وی با بیان اینکه از ۹ هزار شرکت دانش بنیان در کشورمان، نزدیک به ۹۰۰ شرکت در اصفهان فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: اصفهان میزبان حدود ۱۰ درصد از شرکت های دانش بنیان کشور است و پس از تهران، بیشترین شرکت‌های فناور کشور را در خود دارد.

وی با اشاره به اینکه این شرکت‌ها در زمینه‌های مختلف مانند تجهیزات پزشکی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، هوش مصنوعی و ساخت و تولید فعالیت می‌کنند، افزود: امروزه پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان ایران در منطقه و آسیا جایگاه مُمتاز و ویژه‌ای دارند.

به گفته وی، در سال‌های گذشته شرکت‌های دانش بنیان ایرانی بویژه اصفهانی در جشنواره‌های بین المللی و آسیایی جزو شرکت‌های برتر قرار گرفتند بطوریکه در جایزه برتر انجمن پارک‌های علمی آسیا نیز تاکنون بسیار خوش درخشیده‌اند.

به گزارش ایرنا، اصفهان بعنوان استان پیشتاز در عرصه علم و فناوری با سهم ۱۰ درصدی از کل شرکت‌های دانش بنیان کشور، رُتبه دوم را از این لحاظ در بین استان‌ها دارد و سهم اقتصاد دانش بنیان در این خطه حدود ۲.۵ درصد و بیشتر از میانگین کشوری است.

همچنین این استان نخستین و تنها شهرک علمی و تحقیقاتی کشور را در خود دارد که ایده ایجاد پارک‌های علم و فناوری از آن از سال ۱۳۸۰ شکل گرفت و امروزه این شهرک در سایه حمایت دولت و تلاش فناوران و بخش خصوصی، یکی از بزرگترین مجموعه‌های دانش بنیان ایران با حدود ۷۰۰ واحد و شرکت فناور و دانش بنیان و اشتغال هشت هزار نفر به‌شمار می‌آید.

گردش مالی شرکت‌های فناور و دانش بنیان مستقر در مراکز رشد و پارک علم و فناوری شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در سال گذشته بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد ریال بود.

جایزه مصطفی(ص) با هدف شناسایی آثار برجسته دانشمندان جهان اسلام در توسعه علم و فناوری از اوایل دهه ۹۰ شروع بکار کرد و تاکنون چهار دوره آن در سال‌های ۱۳۹۴، ۱۳۹۶، ۱۳۹۸ و ۱۴۰۰ برگزار شده است.

دانشمندان مسلمان از ۴۰ کشور در پنجمین رویداد جایزه علم و فناوری مصطفی(ص) که مهر امسال در اصفهان برگزار خواهد شد، شرکت می‌کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha