۱۹ مهر ۱۴۰۲، ۱۰:۵۴
کد خبرنگار: 965
کد خبر: 85254767
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲ هزار راس دام در کرخه علیه بیماری تب برفکی ایمن‌سازی شد

دزفول – ایرنا - رئیس اداره دامپزشکی شوش گفت: ۲ هزار راس دام در روستاهای محروم کرخه توسط گروه جهادی دامپزشکی شوش علیه بیماری تب برفکی ایمن‌سازی شد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خوزستان، محمدرضا مشکی زاده روز چهارشنبه افزود: گروه جهادی کارشناسان اداره دامپزشکی شوش با اعزام به روستاهای محروم و کم برخوردار شهرستان کرخه نسبت به ایمن سازی دام‌های سبک و سنگین این روستاها اقدام کردند.

وی ادامه داد: اردوی جهادی دامپزشکی به صورت رایگان با محوریت واکسیناسیون تب برفکی دام سبک و سنگین، سمپاشی دام و جایگاه‌های نگهداری دام و خوراندن داروهای انگلی دام در مناطق محروم کرخه انجام شد.

رئیس اداره دامپزشکی شوش بیان کرد: بیش از ۲ هزار راس دام سبک و سنگین علیه بیماری مهم تب برفکی ایمن سازی و یک هزار و ۸۰۰ دام نیز معاینه و به صورت رایگان توسط دامپزشکان درمان شدند.

وی قطع انتقال بیماری کیست هیداتیک از جمعیت سگ‌ها به انسان را از جمله سیاست‌های مهم اداره کل دامپزشکی خوزستان دانست و ادامه داد: ۷۰ قلاده سگ برای جلوگیری از انتقال بیماری به انسان با خوراندن قرص ضد انگل تحت درمان قرار گرفت.

مشکی زاده گفت: برگزاری اردوی جهادی دامپزشکی و ارائه خدمات رایگان به دامداران و جامعه روستایی از جمله اهداف مهم دامپزشکی است که خدمات این گروه‌های جهادی در مناطق روستایی طی یک سال گذشته موجب رضایتمندی دامداران خوزستان شده است.

به گزارش ایرنا، تب برفکی یک بیماری مخصوص دام بوده و احتمال سرایت آن به انسان بسیار کم است؛ ایجاد تب شدید، آبریزش از چشم، وجود کف در دهان، زخم شدن دهان و سم و لنگش حیوان از علائم این بیماری است.

کاهش شیر در دام‌ها، کاهش تولید فرآورده‌های گوشتی، کاهش باروری و بروز تلفات در دام‌های جوان از جمله خسارت‌های اقتصادی ناشی از بیماری تب برفکی است.

چهارم مهرماه جاری براساس اعلام دامپزشکی خوزستان،۵۷۰ راس گوسفند به علت مسمومیت شدید با آب کشاورزی آلوده به کود اوره در شهرستان شوش تلف و لاشه آنها با نظارت کارشناسان اداره دامپزشکی این شهرستان به صوت بهداشتی دفن شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha