۱۹ مهر ۱۴۰۲، ۱۳:۲۵
کد خبرنگار: 965
کد خبر: 85254973
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نیاز زیرساختی اداره پست دزفول برای ۵۰ سال آینده برطرف می‌شود

دزفول – ایرنا - رییس اداره پست شهرستان دزفول با بیان اینکه مجوز افزایش بیش از ۲ هزار مترمربع به زیربنای اداره پست دزفول صادر شده است، گفت: نیاز زیرساختی اداره پست دزفول با تکمیل این طرح برای ۵۰ سال آینده برطرف می‌شود.

به گزارش ایرنا، مهران عابدزاده روز چهارشنبه در نشست با رئیس اداره پست دزفول در سالن جلسات شورای اسلامی این شهر افزود: طرح توسعه زیرساختی پست دزفول به مساحت بیش از ۲ هزار مترمربع یکی از بزرگترین طرح‌های سازمان پست در خوزستان و کشور است.

وی ادامه داد: اداره پست دزفول در زمینی به مساحت هفت هزار مترمربع احداث شده که بخش زیادی از این زمین خالی است و طبق برنامه بنای جدید در محدوده این زمین ساخته می‌شود.

رییس اداره پست شهرستان دزفول اجرا و تکمیل این طرح را نیازمند همراهی مدیریت شهری با اداره پست دانست و تاکید کرد: ۴۵۰ میلیارد ریال برای احداث طرح توسعه پست دزفول تخصیص داده شده است که بهره برداری از این طرح نیاز پست دزفول برای ۵۰ سال آیده مرتفع می‌شود.

رکورد رشد ۱۰ برابری خرید اینترنتی در ایام کرونا

عابدزاده با بیان اینکه فعالیت پست در اوج کرونا هم تعطیل نشد، گفت: خریدهای اینترنتی در دوران کرونا بیش از ۱۰ برابر افزایش یافت به همین نسبت فعالیت پست نیز در آن ایام نه تنها کاهش نیافت بلکه رشد چشمگیری داشت.

وی افزود: برخلاف بسیاری از دستگاه‌ها، اداره پست تنها هفت روز از ۳۶۵ روز سال تعطیل است و در باقی روزها فعالیت آن به صورت مستمر ادامه دارد.

رییس اداره پست شهرستان دزفول بیان کرد: ۸۸ دفتر پیشخوان دولت در شهرها و ۲۸ دفتر آی سی تی روستایی در شهرستان دزفول وجود دارد که خدمات متنوع دولتی را به مردم ارایه می‌کنند.

وی با بیان اینکه ۱۶۷ خدمت توسط پست به مردم ارایه می‌شود، افزود: علاوه بر وظایفی که برعهده پست است، بسیاری از خدمات دستگاه‌های دیگر نیز از طریق پست به مردم ارایه می‌شوند.

عابدزاده گفت: پست یکی از ادارات با بالاتری مراجعه کننده است به همین دلیل انتظار می‌رود مدیریت شهری به کمک این اداره بیاید.

انتقاد اعضای شورای شهر نسبت به اخذ پول از مردم برای گرفتن کد پستی

رییس کمیسیون املاک و حقوقی شورای اسلامی شهر دزفول در این نشست گفت: کد پستی که در گذشته صادر شده است به دلیل تغییرات سیستمی توسط اداره پست دستخوش تغییر شده و به همین دلیل شهروندان برای انجام کارهای پستی برای گرفتن کد پستی جدید باید هزینه پرداخت کنند.

علیرضا زمانی راد افزود: دلیل تغییر کدهای پستی ناشی از تغییرات سیستمی شرکت پست بوده است از این رو اخذ هزینه برای دادن کد پستی جدید موجب انتقاد شهروندان شده است که انتظار می‌رود این کدهای پستی به صورت رایگان به مردم ارایه شوند.

علیرضا مجدی نسب رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر دزفول نیز در این نشست گرفتن پول برای گرفتن کد پستی توسط اداره پست را مورد انتقاد قرار داد و گفت: تغییر کد پستی موجب شده تا برخی شهروندان تا چهار بار مجبور به گرفتن کد پستی جدید شوند که برای گرفتن هر کد پستی نیز هزینه پرداخت کرده‌اند.

محمدحسن پرآور عضو شورای اسلامی شهر دزفول نیز در این نشست هوشمندسازی خدمات را نیاز دستگاه‌های اداری به ویژه پست دانست و بیان کرد: بسته بندی نامناسب مرسولات پستی یکی از گلایه‌های شهروندان دزفول از پست است که باید با بهره گیری از کارتن‌های مقاوم نسبت به حراست بیشتر از امانت‌های مردم اقدام شود.

رییس اداره پست شهرستان دزفول نیز در پاسخ به انتقاد تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر دزفول پیرامون اخذ پول از مردم برای ارایه کدپستی گفت: تغییر کد پستی به دلیل برخی تغییرات سیستمی و همچنین توسعه شهر و تبدیل ساختمان‌ها به مجتمع‌های مسکونی است و با توجه به اینکه هر واحد نیاز به کد پستی جدید دارد به همین دلیل بخشی از آن غیرقابل اجتناب است.

وی ادامه داد: بسیاری از خدمات پست از جمله کد پستی به صورت الکترونیکی ارایه می‌شوند و نیازی به مراجعه حضوری به این اداره نیست.

به گزارش ایرنا، ۴۰ دفتر پستی در سطح شهرها و و ۲۸ دفتر در روستاهای شهرستان فعال هستند که این ۶۸ دفتر پستی روزانه ۷۰۰ خرید پستی را در این شهرستان جابجا می‌کنند.

۱۷ مهر(نهم اکتبر) روز جهانی پست نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha