۱۹ مهر ۱۴۰۲، ۱۲:۵۷
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85255035
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از یک میلیون مسافر از مبادی کردستان جابجا شد

سنندج- ایرنا- معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: در نیمه نخست امسال، یک میلیون و ۲۵۰ هزار مسافر در قالب ۲۲۰ هزار سفر از مبادی استان جابه‌جا شده اند.

به گزارش ایرنا، سید عبدالرحمن حسینی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در سنندج با اشاره به اینکه حدود ۹۰ درصد جابجایی‌های حوزه حمل و نقل در کشور از طریق جاده‌های مواصلاتی صورت می‌گیرد، اظهار کرد: تنها راه جابجایی مسافر در استان به صورت زمینی است.

وی تعداد سفرهای ثبت شده با استفاده از ناوگان حمل ونقل عمومی استان در ۶ ماهه اول امسال را ۲۲۰ هزار سفر عنوان کرد و گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته هفت درصد افزایش نشان می دهد.

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی استان، اظهار کرد: افزایش ناوگان حمل و نقل از لحاظ تعداد نیز از مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد ضمن اینکه این اداره کل اقداماتی را در این زمینه انجام داده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان به مسافران توصیه کرد که در صورت امکان، مسافرت‌های خود را از قبل برنامه‌ریزی و نسبت به تهیه بلیط به صورت اینترنتی یا حضوری اقدام کنند.

حسینی شناسنامه‌دار بودن ناوگان حمل و نقل و رانندگان را مهمترین مزیت استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی عنوان کرد.

استان کردستان با بیش از یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت، ۱۰ شهرستان، ۳۳ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و هزار و ۶۷۷ روستای دارای سکنه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha