۱۹ مهر ۱۴۰۲، ۱۳:۱۶
کد خبرنگار: 943
کد خبر: 85255099
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

"طوفان الاقصی" دودستگی دموکرات‌های آمریکا را آشکار کرد

تهران – ایرنا – نشریه پولیتیکو نوشت: اختلاف نظر شدید بر سر حملات حماس به اسرائیل موجب شد تا دیروز (۱۸ مهر) کالج‌های سراسر آمریکا صحنه مواجهه مدیران با دانشجویان چپگرای افراطی حامی فلسطین باشند؛ موضوعی که از آن به تعمیق شکاف‌های درون حزب دموکرایت تعبیر می‌شود.

به گزارش ایرنا به نقل از این نشریه آمریکایی، انجمن های دانشجویی منتقد فعالیت های منطقه ای اسرائیل، نظرات رئیسان کالج ها را که خواستار آرامش و همدلی بودند به شدت محکوم کردند.

پیام‌های های دانشجویی حمایت از فلسطین نیز در میان سیاستمداران چپ و راست بلوا به پا کرد. این طوفان علاوه بر دانشگاه های هاروارد، استنفورد و جورج تاون، دیگر موسسات آموزش عالی را نیز در نوردید.

رئیس انجمن دانشجویی دانشکده حقوق دانشگاه نیویورک، پس از نوشتن مطلبی در خبرنامه انجمن مبنی بر "محکوم نکردن مقاومت فلسطین"، به سرعت مورد سرزنش قرار گرفت.

رینا ورکمن (Ryna Workman) نوشته بود: همبستگی تزلزل ناپذیر و مطلق خود را با فلسطینی ها در راه آزادی و تعیین سرنوشت و مقاومت در برابر ظلم ابراز می کنم. مسئولیت کامل این تلفات عظیم بر دوش اسرائیل است.

این پیام - که به طور گسترده در رسانه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) به اشتراک گذاشته شد - با خشم سیاستمداران و قانونگذاران مواجه شده است.

ریچی تورس نماینده دموکرات ایالت نیویورک در مجلس آمریکا پاسخ داد: چیزی بی‌رحمانه ‌تر از این وجود ندارد که به یک مادر اسرائیلی سوگوار بگوییم "حقّت بود".

در کنار دانشجویان و دانش‌آموختگان یهودی دانشکده که متعهد شدند اقدامی انجام دهند، مسئولان دانشگاه نیز سعی کردند که از این بیانیه فاصله بگیرند.

از سوی دیگر پس از اینکه گروه سوسیال دموکرات های آمریکا یک تجمع حمایت از فلسطین را تبلیغ کرد، الکساندرا اوکاسیو کورتز نماینده دموکرات ایالت نیویورک که یکی از ۶ عضو این گروه در مجلس نمایندگان آمریکاست، علیه پیام‌های "یهودستیزانه" این تجمع موضع گیری کرد.

به نوشته پولیتیکو، درگیری های عقیدتی دانشگاهی اغلب به عنوان مشتی از خروار تضادهای فرهنگی جامعه آمریکا - به ویژه اختلافات درونی حزب دموکرات – در نظر گرفته می شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha