چهار اثر ناملموس یزد در فهرست میراث ملی کشور ثبت شد

یزد- ایرنا- معاون میراث فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد گفت: در جلسه کمیته ثبت آثار ناملموس کشور که در ۱۶ مهرماه در دفتر ثبت و حریم آثار تاریخی، فرهنگی برگزار شد چهار اثر ناملموس این استان در فهرست میراث ملی کشور به ثبت رسید.

"عبدالمجید شاکری شمسی" روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این آثار شامل مهارت پخت نان بی‌بی نصرت مربوط به روستای نصرآباد شهرستان تفت، مراسم گل گلزار امام حسین (ع) روستای فهرج یزد، قاب‌بازی شهر هرات و طرز تهیه شیرینی محلی "پِس" شهرستان‌های خاتم و مروست است که در شورای ثبت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مطرح و در فهرست میراث ناملموس کشور به ثبت رسید.

وی اظهار کرد: تاکنون ۱۴۷ اثر فرهنگی و تاریخی استان در فهرست آثار ناملموس کشور به ثبت رسیده است که ثبت آثار باهدف صیانت از مواریث تاریخی و فرهنگی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: استان یزد دارای هفت هزار اثر ارزشمند شناسایی شده شامل خانه ها ، مساجد ، حسینیه ، کاروانسراها ، قلعه ، حمام ، آب انبار ، سایت ها ومحوطه های تاریخی بافت های شهری وروستائی است که از این تعداد ۱۷۱۲ اثرتاریخی ، فرهنگی در حوزه غیر منقول به ثبت آثار ملی کشور رسیده است.

یزد در کنار استان های فارس و اصفهان به عنوان مثلث طلایی گردشگری ایران، مقصد نخست گردشگران خارجی و اروپایی است .

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha