۱۹ مهر ۱۴۰۲، ۱۶:۴۹
کد خبرنگار: 5476
کد خبر: 85255331
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تولید زیتون استان زنجان ۶۵ درصد کاهش یافت

زنجان - ایرنا- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: امسال به رغم افزایش سطح زیر کشت، میزان تولید زیتون استان ۶۵ درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، روح اله حسنی روز چهارشنبه در نشست خبری رویداد زیتون، افزود: در حال حاضر ما استان اول کشور در حوزه زیتون هستیم و زنجان ۴۳ درصد تولید زیتون کشور را دارد.

وی افزود: امسال سطح زیر کشت زیتون ۲۰ هزار هکتار بوده که ۱۶ هزار هکتار آن بارور است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه سطح زیر کشت امسال ۱۲ درصد بیشتر از سال قبل است، گفت: با این حال امسال تولید ۶۵ درصد کاهش پیدا کرده است.

حسنی با بیان اینکه در بحث کشت زیتون ۷۹ روستای استان درگیر هستند، افزود: ۹۹ درصد زیتون استان در طارم تولید می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه شرایط اقلیمی و افت درختان موجب کاهش برداشت زیتون شده‌ است، ‌گفت: تلاش ما این است که کاهش تولید جبران شود.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های استان توجه به حوزه برندسازی و بازار فروش محصول زیتون است، گفت: این بازار فروش با توجه به ذائقه خریداران شناسایی می‌شود.

حسنی با بیان اینکه در رابطه با محیط زیست هم بحث پساب کارخانجات فناوری مورد توجه است، گفت: سال گذشته به فعالان این عرصه خدماتی ارائه شد که البته سر جمع این اقدامات به کمک به موضوع کشاورزی منجر می شود.

وی با بیان اینکه اگر اقتصاد محصول درست باشد مسائل تولید هم درست خواهد شد، گفت: با برگزاری رویدادهای مختلف کشاورزی در تلاش برای حصول این نتیجه هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان افزود: این رویداد یک نوع شتاب بخشی به حمایت از این محصول خواهد بود.

به گزارش ایرنا، رویداد زیتون در تاریخ‌های ۲۰ و ۲۷ مهرماه و ۲ آبان ماه جاری در پایانه صادراتی محصولات کشاورزی شمال‌غرب کشور برگزار می‌شود.

برای برگزاری این رویداد چالش‌های مختلفی در نظر گرفته شده که از جمله این چالش‌ها تصفیه پساب ناشی از فرآوری زیتون، مدیریت تلفیقی آفات و بیماری‌های زیتون، استفاده از فناوری سنجش از راه دور برای تشخیص کمبود عناصر گیاه و بیماری‌ها و استفاده از فناوری‌های نوین در مدیریت باغ زیتون است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha