۲ زورگیر سابقه‌دار در غرب تهران دستگیر شدند

تهران بزرگ - ایرنا - رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری ۲ زورگیر سابقه‌دار در غرب تهران خبر داد و گفت: در پی وقوع یک فقره سرقت به عنف در یکی از بوستان‌های جنگلی غرب تهران و وصول شکایت شاکی به پلیس، موضوع رسیدگی به این پرونده در دستور کار کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی قرار گرفت.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سردار علی ولی پور گودرزی روز چهارشنبه اظهار کرد: کارآگاهان در گام نخست طی تحقیقات میدانی و اظهارات شاکی دریافتند زمانی که زن جوان به همراه نامزد خود در بوستان در حال قدم زدن بودند ناگهان ۲ سارق با استفاده از قمه و چاقو به سمت آنان حمله‌ور شده و پس از زخمی کردن نامزدش مدارک، جواهرات و کارت بانکی مال‌باختگان را گرفته و سریعا متواری می‌شوند.

وی افزود: کارآگاهان در گام بعدی با توجه به نبود سرنخ‌های کافی پس از ترخیص مرد مال باخته از بیمارستان به سراغ وی رفته و طی تحقیقات از وی متوجه شدند که سارقان پس از سرقت، اموال مسروقه را در یکی از سایت‌های خرید و فروش اینترنتی برای فروش گذاشته و کارآگاهان با استفاده از روش‌های نوین کشف جرم هویت و مخفیگاه متهم را شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه او را دستگیر و به اداره پنجم پلیس آگاهی انتقال دادند.

سردار ولی‌پور گودرزی در ادامه با بیان اینکه متهم ابتدا منکر حقایق شده و سپس با توجه به مستندات موجود به جرم خود معترف شد، اضافه کرد: کارآگاهان با استفاده از شیوه‌های نوین بازجویی موفق شدند هویت و مخفیگاه همدست سارق را شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه او را دستگیر و به اداره پنجم پلیس آگاهی انتقال دهند.

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه همدست متهم نیز به جرم خود معترف شد، ادامه داد: متهمان با صدور قرار قانونی از سوی مراجع قضایی، برای کشف اموال مسروقه و شناسایی سایر مال باختگان در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی قرار گرفتند.

دستگیری زورگیران محله چیتگر

سرکلانتر پنجم پلیس پیشگیری تهران نیز اظهار کرد: ماموران کلانتری ۱۵۴ چیتگر در حال گشت‌زنی در محدوده خیابان «چیتگر جنوبی» تهران به یک دستگاه موتورسیکلت هوندا با پلاک مخدوش، مشکوک و موتورسواران را تحت مراقبت‌های ویژه پلیسی قرار می‌دهند.

سرهنگ محمدرضا موسوی ادامه داد: متهمان در همین حین با موتورسیکلت به سرعت به سمت شهروندی که در خیابان در حال استفاده از تلفن همراه خود بود مراجعه و کیف وی را ربوده و به سرعت از محل متواری شدند.

این مقام انتظامی به اقدامات پیش‌دستانه پلیس و آمادگی هرچه تمام‌تر ماموران کلانتری اشاره کرد و گفت: با اعلام مشخصات متهم به سایر گشت‌های انتظامی و ایجاد طرح مهار در نهایت موتورسیکلت متهمان متوقف شد.

سرهنگ موسوی یادآور شد: متهمان برای فرار به ماموران حمله‌ور شدند ولی با هوشمندی ماموران متهمان زمین‌گیر و دستگیر شدند همچنین از متهمان کشف دو قبضه سلاح سرد شد.

وی با اشاره به به انتقال متهمان به مقر پلیس اضافه کرد: متهمان در تحقیقات اولیه به جرم خود و ۱۰ فقره سرقت مشابه با همکاری هم معترف شدند؛ شناسایی مالباختگان در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت و متهمان به همراه پرونده تحویل مراجع قضایی شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha