خبرهای خوش فرمانده مرزبانی کرمانشاه برای ساماندهی فعالیت کوله‌بری

کرمانشاه- ایرنا- فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه از تدوین آئین نامه جدید فعالیت «کوله بری» در مناطق مرزی استان خبر داد و گفت: به زودی این طرح در شهرستان‌های پاوه، جوانرود و ثلاث‌باباجانی اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ سردار «کیاست سپهری» عصر چهارشنبه در آخرین روز از هفته فراجا در نشست خبری افزود: با ورود استاندار کرمانشاه و همکاری و هماهنگی خوب دستگاه های مرتبط، وضعیت کوله بری در حال اجرایی شدن است و و باعث ارتقای سطح معیشت مرزنشینان و رونق اقتصادی استان می شود.

وی گفت: تلاش می‌کنیم که مردم همه شهرستان های استان کرمانشاه بتوانند از مزایای طرح کوله بری استفاده کنند و کالاهای مجازی که توسط کوله بران وارد کشور می شود در دیگر شهرستان ها نیز در دسترس مردم قرار گیرد.

این مقام مسوول با بیان اینکه برای اجرای طرح کوله بری منتظر ابلاغ آن هستیم، گفت: با ابلاغ آئین نامه، این طرح در مرزهای شوشمی شهرستان پاوه و شیخ صله شهرستان ثلاث باباجانی اجرایی می شود.

فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه با بیان اینکه در طرح جدید، مجوز کوله بری به افراد ساکن در مرزها که فاقد درآمد و شغل هستند داده می شود، افزود: ما به دنبال ارتزاق افراد وخانواده های نیازمند و فاقد منبع درآمدی از مرز هستیم و سایر افراد شاغل و دارای منابع درآمدی مشمول این طرح نمی شوند.

سردار سپهری مرزبانی را مدافع حقوق حقه مرزنشینان دانست و گفت: مرزنشینان و مرزبانان از گذشته باهم و در کنار هم از کیان مملکت و مرزها حراست و پاسداری کرده اند و ارتباط متقابل و دو سویه ای با هم داشته اند و اکنون هم ما در کنار مرزنشینان برای ارتقای سطح معیشت و درآمد آنها هستیم.

فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه در ادامه سخنانش به اجرای طرح انسداد مرزهای استان اشاره کرد و گفت: اکنون امنیت در مرزهای استان به صورت کامل و پایدار برقرار است و در ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق طرح انسداد مرزها را اجرا کرده ایم و مرز زیر پوشش و رصد کامل مرزبانان قرار دارد.

سردار سپهری با بیان اینکه تا اوایل امسال ۹۰ درصد تامین امنیت مرز مشترک ایران و عراق با مرزبانی جمهوری اسلامی بود، گفت: اکنون کشور عراق نیز پای کار آمده و اقدام به ایجاد برجک در نوار مرزی با استان کرمانشاه کرده و مشارکت خوبی در تامین امنیت مرزها با مرزبانی کشورمان دارد.

افزایش کشفیات کالاهای قاچاق در سال جاری

فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش به افزایش کشفیات کالاهای قاچاق در سال جاری توسط نیروهای مرزبانی اشاره کرد و گفت: امسال در کشف فشنگ جنگی ۱۸ درصد و در سلاح جنگی هفت درصد افزایش داشته ایم به طوریکه در این مدت ۶ هزار و ۷۸۸ فشنگ و ۳۲۰ قبضه اسلحه شکاری و جنگی در استان کشف و ضبط شده است.

سردار سپهری همچنین افزود: امسال در کشفیات تجهیزات ماهواره نیز ۶۳۰ درصد افزایش داشته ایم بطوریکه پنج هزار و ۳۳۰ دستگاه تجهیزات کشف شده در حالیکه این رقم سال گذشته ۷۳۱ دستگاه بود.

وی همچنین به افزایش ۳۴ درصدی کشفیات سیگار نیز اشاره کرد و گفت: سال گذشته ۱۳ میلیون نخ سیگار در مرزهای استان کشف شد که این آمار امسال به ۱۸ میلیون نخ رسید.

به گفته وی کشفیات پارچه و منسوجات نیز امسال ۶۰ درصد افزایش یافته اما کشفیات احشام به دلیل افزایش قیمت گوشت قرمز در کشور و انسداد مرزهای استان کاهش یافته است.

وی ارزش ریالی کشفیات امسال را ۸۱۰ میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: مجموع ارزش ریالی کشفیات استان در سال گذشته ۷۳۰ میلیارد ریال بود.

استان کرمانشاه ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد که در امتداد این مرزها ۲ مرز رسمی و پنج بازارچه مرزی فعال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha