۱۹ مهر ۱۴۰۲، ۲۰:۴۳
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 85255597
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دانشگاه فرهنگیان گناباد راه اندازی شد

۱۹ مهر ۱۴۰۲، ۲۰:۴۳
کد خبر: 85255597
دانشگاه فرهنگیان گناباد راه  اندازی شد

گناباد-ایرنا- دانشگاه فرهنگیان گناباد به عنوان دهمین دانشگاه این شهرستان طی آیینی عصر چهارشنبه فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرماندار گناباد در آیین آغاز به کار دانشگاه فرهنگیان گناباد راه اندازی این دانشگاه را از مطالبات مهم مردم و مسوولان این منطقه ذکر کرد و افزود: با پیگیری های متعدد این مهم محقق شد.

رضا نصیری ادامه داد: دانشگاه فرهنگیان گناباد با جذب بیش از ۱۰۰ نفر در رشته های پودمانی و آموزش ضمن خدمت برای فرهنگیان و دانشجو های جدید و در رشته های مورد نیاز آموزش و پرورش فعالیت خواهد داشت.

وی با اشاره به ظرفیت های علمی و فرهنگی گناباد در زمینه های مختلف و از جمله اشتغال به تحصیل بیش از ۱۰ هزار دانشجو در ۱۰ دانشگاه و مراکز آموزش عالی، راه اندازی دانشگاه فرهنگیان را از نیازهای مهم این شهرستان ذکر کرد.

حجت الاسلام حسن صادقی نسب امام جمعه گناباد نیز گفت: این شهرستان در گذشته دارای سه مرکز تربیت معلم بود ولی چند سال قبل این مراکز تعطیل شده بود ولی بعد از پیگیری های مستمر مسوولان ذی ربط آرزوی دیریه مردم گناباد محقق و دانشگاه فرهنگیان راه اندازی شد.

مجید فدوی رییس اداره آموزش و پرورش گناباد هم گفت: تاکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص استفاده هر چه بیشتر از ظرفیت های دانشگاه فرهنگیان برای ارایه آموزش های معلمان و تعلیم و تربیت تصریح کرد: با توجه به قابلیت های این شهرستان راه اندازی دانشگاه فرهنگیان گناباد ظرفیت مهمی برای توسعه کمی و کیفی آموزش های فرهنگیان در جنوب استان خراسان رضوی خواهد بود.

۱۲ هزار دانشجو در ۱۰ دانشگاه و مرکز آموزش عالی گناباد شاغل به تحصیل هستند.

از مجموع ۱۷ هزار و ۶۱۴ دانش آموز که در ۹۱۱ کلاس درس و ۲۲۴ مدرسه در مناطق شهری و روستایی گناباد شاغل به تحصیل هستند، ۹ هزار و ۵۶۵ نفر در دوره ابتدایی، چهار هزار و ۷۹۶ نفر در دوره اول متوسطه و ۲ هزار و ۲۸۸ نفر در دوره دوم متوسطه هستند.

هشت هزار و ۸۳۶ تن از دانش آموزان در مدارس دولتی، چهار هزار و ۷۹۶ نفر در مناطق روستایی، ۹۲۷ نفر در مدارس شاهد و بقیه در مدارس استثنایی و غیرانتفاعی به تحصیل اشتغال دارند.

مرکز شهرستان گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha