هشت هزار و ۵۷۳ نفر در چهارمحال و بختیاری اشتغال یافتند

شهرکرد - ایرنا - رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون برای هشت هزار و ۵۷۳ نفر در استان اشتغال‌زایی شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی شهریارپور شامگاه چهارشنبه در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: ایجاد اشتغال برای ۲۰ هزار و ۱۹ نفر در سال‌جاری در استان هدف‌گذاری شده است.

وی افزود: از این تعداد تاکنون براساس اطلاعات دستگاه‌های اجرایی استان در سامانه‌های ثبت اشتغال برای هشت هزار و ۵۷۳ نفر برابر ۴۳ درصد اشتغال ایجاد و افراد از مزیت‌های بیمه تأمین‌ اجتماعی بهره‌مند شده‌اند.

شهریارپور تصریح کرد: بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های فراوانی در زمینه‌های مختلف دارد و در تولید بادام، عسل و شیلات رتبه‌های ملی از رتبه‌های برتر برخوردار بوده اما از آن استفاده مناسبی نشده است.

وی یادآور شد: سهم چهارمحال و بختیاری از تولید ناخالص بخش کشاورزی کشور حدود ۱.۶ درصد است اما استان ظرفیت بالاتری دارد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: به‌همین منظور قرار شد اقداماتی برای افزایش این سهم مانند زنجیره ارزش تولید محصولات راهبردی، سامانه‌های نوین آبیاری، کشت‌های گلخانه‌ای، گیاهان دارویی، فعالیت‌های دانش‌بنیان و مجتمع‌های دامپروری انجام شود.

وی گفت: در سطح کشور و چهارمحال و بختیاری طرح‌های نیمه‌تمام متعددی وجود دارد که تکمیل آن‌ها نیازمند منابع پولی زیاد و از ظرفیت‌های بودجه عمومی کشور بالاتر است و باید از بخش‌های خصوصی و غیردولتی و ظرفیت مشارکت آن‌ها بیشتر استفاده شود.

شهریارپور تاکید کرد: در تبصره چهار قانون بودجه این فرایند مشخص و آیین‌نامه آن تبیین شده است که قرار شد دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری در این زمینه پیگیری بیشتری انجام دهند.

وی افزود: در این نشست وضعیت تسهیلات تبصره ۱۶، تبصره ۱۸، اشتغال روستایی و عشایری و اشتغال خانگی در چهارمحال و بختیاری مطرح، منابع و عملکرد استان در این زمینه از سوی دستگاه‌های اجرایی متولی ارائه و تصمیم لازم برای افزایش جذب این تسهیلات با هدف کاهش نرخ بیکاری گرفته شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری نیز گفت: قسمتی از تسهیلات تکلیفی تبصره ۱۸ سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ هنوز ابلاغ و پرداخت نشده است.

هشت هزار و ۵۷۳ نفر در چهارمحال و بختیاری اشتغال یافتند

محمدکاظم منزوی تاکید کرد: به‌همین منظور قرار شد از سوی دستگاه‌های اجرایی مرتبط و وزارتخانه‌های مربوطه این تسهیلات پیگیری، تثبیت و ‌پرداخت شود.

وی نظارت بر نحوه صحیح مصرف تسهیلات تبصره‌ای را ضروری دانست و یادآور شد: در سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۱ هزار میلیارد ریال تبصره ۱۸ در استان پرداخت شد که نیاز به نظارت جدی دارد.

منزوی تصریح کرد: همچنین قرار شد دستگاه‌های اجرایی مرتبط در استان پیگیری کنند تا هزینه‌کرد این تسهیلات بهترین بهره‌وری و کمترین انحراف را داشته باشد.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری ۱۲ شهرستان با بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha